torstai 5. kesäkuuta 2014

Unesco Cup Torino 2014

Hollaa!
Maanantaina käytiin kattoon Juventus stadionia ja samalla myös Unesco Cup 2014 hyväntekeväisyyspeliä, jossa pelasi Juventus legendat vs Real Madrid legendat. Ja voi huhhuh kun se stadioni oli iso ja tosi vaikuttavan näkönen. Ens viikolla pitäs vielä saada johonkin väliin aikaa mennä kattoon Juve-museo, joka sijaitsee myös stadionilla. 






Stadionille meno ei ollut niin kauhean mukavaa, kun oli pari muutakin menossa samaan peliin. Otettiin bussi Porta Susan edestä joka on toinen rautatieasemista, varmaan helpoin paikka mennä bussiin eli senkin takia siellä oli kivasti porukkaa. Saatiin seisomapaikat ovien läheltä, mutta kun ihmisiä tuli kyytiin vielä myöhemmin päädyttiin paljon kauemmas ja lopulta jotkut vielä työnsi ihmisiä kyytiin niin paljon että ovet ei menneet kunnolla kiinni. Ihanaa matkata siinä bussissa 30-40 minuuttia :D Suosittelen siis stadionille menoon varaamaan jopa enemmän aikaa kuin 1,5 tuntia. 






Saavuttiin stadionille 20 minuuttia ennen sen alkua ja aloitettiin oikean portin etsiminen joka ei todellakaan ollut helppoa. Lopulta 5 minuuttia ennen peliä löydettiin oikea portti ja oltiinkiin kävelty melkein koko stadioni ympäri. Menossa oli vielä höntsäilyt kun päästiin paikoillemme, jotka oli yllättävän hyvät. Saatiin viimeisiä paikkoja koko peliin ja jotka oli "kalliita" eli 25€, mä olin ainakin supertyytyväinen tohon hintaan ja paikat oli 8 rivillä meillä ja hyvin just kurvissa. Hyvä paikka ottaa kuvia tai no ainakin hyvällä kameralla joka Martynalla onneks oli mukana. 






Pelaamassa oli siis kaikki mahdolliset legendat näiltä joukkueilta, jotain nimetäkseni: Nedved, Zidane, Butragueño, Davids ja Hierro. Ihan mahtavaa että pelaajat jotka on jo lähes 50 vuotiaita jaksaa vielä lähteä tälläisiin peleihin. Vaikka Juve tän matsin hävisikin 1-5 oli silti hienoa olla siellä kannustamassa ja kuulla kuinka Juve fanit jaksoi kannustaa lauluilla ja eri huudoilla koko pelin ajan. Sellaista tunnelmaa en ole ennen missään pelissä nähny, vaikka en oo ihan hirveesti peleissä lopulta käynytkään mutta silti. Olisin halunnut mennä Serie A:n peliä katsoon, mutta aina liput oli lähes loppuunmyyty tai jäljellä oli lippuja jotka maksoi 70€. Ihan en kuitenkaan pelibudjettia sinne asti venyttänyt ja luulinkin jo etten pääse ollenkaan peliin. Onneksi kaverit kuitenkin kuuli tästä pelistä ja saatiin vielä liput!





Baci,
Kaisa


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti