Huhhuh, vähän on aikaa vierähtänyt viime kerrasta. Tässä on suomiaika mennyt ihan hujauksessa, töissä, hauskanpidossa ja kaikessa muussa. Täytyy myöntää että lopulta tämä blogin kirjoittelu ei kyllä ajallisesti ole mua varten. Jos olis enemmän tunteja vuorokaudessa tai vähemmän kaikkea muuta tekemistä.
Kesä alkaa olla jo ohi ja syksy saapua pikkuhiljaa, vaikka ainakin tänään on saanut ihan mukavasta kesäsäästä nauttia. Jännästi meni kaikki kesän tapahtumatkin ohi joita oli pitkään odottanut. Ensin blockfestit eli parhaat festarit ja vielä omassa kotikaupungissa, sitten oli cheekin stadionikeikka tossa pari viikkoa sitten joka oli myös ihan loistava. Nyt vaan tarvii keksiä jotain uutta mitä odotella taas vähän aikaa. Koulukin alko viime viikolla ja sen kanssa tulee nyt ihan eri lailla duunia kuin ennen ja paljon enemmän tarvitsee itsenäisesti kotona tehdä kuin ennen. Vaikka tossa viimeksi lupailin vähän rooman postauksia ja kotipostaukseenkin mulla oli materiaalit, päädyin nyt tällä postauksella päättämään blogin. Jos joku tänne vielä eksyy ja on esim lähdössä itse torinoon tai italiaan vaihtariksi niin saa kyllä kysellä kaikkea jos vain tarvitsee :)
Baci,
Kaisa
maanantai 8. syyskuuta 2014
sunnuntai 13. heinäkuuta 2014
Back to real life
Heei!
Tässä on ollut vähän kiirettä, mutta tosiaan takaisin Suomessa olen ja 11 päivää kun oon täällä ollut, niin niistä 4 päivää vapaalla. Työt alko mukavasti kakspäivää paluun jälkeen ja niitä on nyt riittänytkin. Siksi siis vähän ollut taukoa kirjoittelustakin.
Suomeen paluu tuntui aika karulta aluksi kun sää oli vähän sateinen ja kylmä. Nyt kuitenkin alkaa oleen ihan hyvä fiilis ja Tampere tuntua taas kodilta. Vaikka käytännössä koditon tällä hetkellä olenkin... Uutta kämppää oon etsimässä ja yhden ihan lupaavan jo löysinkin. Tällä hetkellä siis isän ja äidin nurkissa pyörin. Kavereita oon myös koittanut nähdä, mutta ainakin tällä hetkellä aamuvuorossa ollessa 6-14 on vähän väsynyt koko ajan. Ehkä se nyt tästä kun toka aamuviikko putkeen alkaa.
Yleiset fiilikset paluusta on vähän sekavat, paljon vielä tekis mieli takaisin Torinoon kavereiden ja ilmapiirin vuoksi. Täällä ihmiset on jotenkin enemmän ns. kireitä, kun taas italiassa kaikki oli niin lepposaa. Täällä saa myös vähän taistella tottumusta vastaan ettei tervehdi kaikkia poskipusuilla ja haleilla. Suomalaiset ei ehkä ihan niin vastaanottavaisia oo tollasille tervehdyksille ainakaan ihan ekalla tapaamiskerralla. Suomen kielikin kuulosti aluksi ihan ihmeelliseltä ja omasta suusta erityisesti. Englannilla oli jotenkin paljon sujuvampaa hoitaa asioitakin, jotenkin vaan niin helppoa ja ehkä vaikutusta oli ihmisilläkin. Paljon avoimempia ja pääasiassa ystäväni olikin etelä-amerikasta ja etelä-euroopasta.
Kavereita on ikävä tietenkin ja kun tietää että ihan kaikkia ei tuu näkeen enään koskaan. Suurin osa kuitenkin oli eurooppalaisia joten heitä on kohtuu helppo nähdä ja myös meksiko on tulevien reissujen listalla vahvasti. Ensin tarvii vaan vähän tota talouspuolta hoitaa kuntoon, mutta onneksi on skype ja whatsapp jne. Kivempihan sinne on mennä myös vähän kauemman ajan päästä kuin ihan heti ja sitten taas odotella seuraavaa näkemistä.
Tässä vähän tämän hetkisiä fiiliksiä, palailen vielä Rooma postauksella ja ehkä vielä jatkan blogiakin jos innostun :) Nyt keskityn pelin katsomiseen kunnolla!
Baci,
Kaisa
Tässä on ollut vähän kiirettä, mutta tosiaan takaisin Suomessa olen ja 11 päivää kun oon täällä ollut, niin niistä 4 päivää vapaalla. Työt alko mukavasti kakspäivää paluun jälkeen ja niitä on nyt riittänytkin. Siksi siis vähän ollut taukoa kirjoittelustakin.
Suomeen paluu tuntui aika karulta aluksi kun sää oli vähän sateinen ja kylmä. Nyt kuitenkin alkaa oleen ihan hyvä fiilis ja Tampere tuntua taas kodilta. Vaikka käytännössä koditon tällä hetkellä olenkin... Uutta kämppää oon etsimässä ja yhden ihan lupaavan jo löysinkin. Tällä hetkellä siis isän ja äidin nurkissa pyörin. Kavereita oon myös koittanut nähdä, mutta ainakin tällä hetkellä aamuvuorossa ollessa 6-14 on vähän väsynyt koko ajan. Ehkä se nyt tästä kun toka aamuviikko putkeen alkaa.
| Pakistani kierros :D |
| Toinen kotikaupunki |
| ❤ |
| Vika kuva Torinossa |
Tässä vähän tämän hetkisiä fiiliksiä, palailen vielä Rooma postauksella ja ehkä vielä jatkan blogiakin jos innostun :) Nyt keskityn pelin katsomiseen kunnolla!
Baci,
Kaisa
maanantai 16. kesäkuuta 2014
Museoviikko
Huuh viime viikko menikin siinä lähes kokonaan museoita kiertäessä. Käytiin yhteensä kuudessa eri paikassa, joista kolmessa sai ottaa kuviakin, joten kuvat niistä.
Maanantaina aloitettiin puistossa auringonoton jälkeen Villa della Regina nimisellä paikalla, joka on ilmeisesti kuningattaren vanha kesä-asunto. Hieno paikka ja hyvät näkymät kaupungin yli, etu- ja takapihalla suihkulähteet ja kaikki. Huoneet oli näyttäviä ja eri teemaisia, löytyi kiinalainenkin tyyli yhdestä. Ei ehkä paras päivä lähteä käymään tuolla, koska se oli noin 20-30 minuuttia ylämäkeen ja asteita oli 34. Vähän toi haastetta lopulta reissuun, mutta ei saa valittaa kun aurinko paistaa.
Tiistaina käytiin heti aamusta egyptimuseossa, joka on toiseksi suurin ja tärkein koko maailmassa. Mietittiin että kuinka semmoinen on Torinoon eksynyt, mutta ei saatu vastausta. No ihan kauheeta vaikutusta se ei meihin tehnyt, kierrettiin koko paikka vähän reilussa puolessa tunnissa ja oltiin fiiliksellä että siinäkö se oli. Kuulemma kaikista vaikuttavin osa on nyt rempassa ja sen takia museo on niin pieni nyt.
Seuraavaksi otettiin suunta pääpiazzalle tarkotuksena mennä vaan johonki museoon sieltä, nyt kun kerran museokortit meillä on. Matkalla löydettiin kuitenkin hieno rakennus ja bongattiin meijän museokortti merkki eli ilmainen sisäänpääsy. No se päätyi olemaan paras tiistain museoista. Siellä oli Italian historiaa ensimmäiseen maailmansotaan asti. Ainut huono puoli oli että paikassa oli kuvauskielto. Siellä oli ihan vaikuttavaa tavaraa ja tietoa, vaikka en mikään niin historia tai museo ihminen olekaan. Kolmas museo sitten oli piazzalta valitsemamme, johon Marco oli nähnyt edellisenä päivänä ison jonon ja kuullut joltain että oli jonottanut kaksi tuntia. Me päästiin suoraan sisään ja kyseessä oli taidenäyttely. Kierrettiin paikka aika äkkiä ja sitäkään ei oikein koettu ihmeelliseksi. Ihan hienoja maalauksia, mutta se siitä.
Keskiviikkona oltiin ajoissa liikkeellä ja mentiin mun tentin jälkeen käymään automuseossa. Siellä oli kaikki ihan ensimmäisistä autoista lähtien ja paljon historiaa. Tykkäsin tosi paljon, oli keskitytty paljon autoihin mutta löytyi myös kivoja yksityiskohtia. Esimerkiksi yhdessä huoneessa pystyi katselemaan automainoksia ihan ensimmäisistä tähän päivään ja vieressä oli pieni "possujuna" johon sai mennä katsomaan Fiat 500:sen valmistusprosessin. Automuseosta ois vaikka kuinka paljon kuviakin, mutta tässä nyt vaan muutama.
Torstaina mentiinkin jo pois Torinosta, ihan viereisees kylään/kaupunkiin jossa käytiin Castello di Rivolissa. Kyseessä oli jonkin sortin linna johon oli rakennettu nykytaiteen museo. Lähdettiin ajoissa metrolla, mutta jotenkin matkaan menikin kauheasti aikaa ja istuttiin linnan ulkopuolella ihailemassa maisemia, niin lopulta meille jäi puoli tuntia aikaa itse museoon :D Juostiin se sitten läpi ja kaikki oltais haluttu vähän kauemmin siellä olla ja katsella rauhassa. Tääkin paikka oli kyllä korkealla ja kävelyynkin meni jonkun aikaa metron ja bussin lisäksi. Kaunis paikka ja hyvät näkymät Torinon yli eri kulmasta kuin muut paikat jossa on näköala.
Perjantai olikin puhtaasti pyhitetty auringolle, kun luvattiin tähän mennessä kesän ennätyslämpöä eli 37 astetta. Sainkin tehokkaasti käyttää ajan yksin puistossa, kun muut valitti että liian kuuma. Siinä sitten grillailin itteeni muutaman tunnin ennen kun ekat uskalsi liittyä seuraan. Illalla pidettiin pikku kekkerit kun yks meidän porukasta tuli takasin reissulta.
Loppuviikonloppu kuluikin melkein tenttiin lukemisessa ja lauantaina oli vielä bileitten toinen osa. Tänään oli tosiaan tentti, jonka olis varmaan läpäissy ihan vaan lukematta. Professori piti sen suullisena ja olin vähän hukassa että mitähän kaikkee pitää osata niin lueskelin sit aika huolella. Lopulta se meni siihen että professori kyseli suomesta multa ja että kuinkas tykkään italiasta, joku yks määritelmä niistä materiaaleista piti kertoo ja se oli siinä. Täydet pisteet tuli sit siitä osiosta ja proffa kysy vielä keskiarvosta joka tuli kolmesta tentistä lopulta 24/30 että onko tää tarpeeks hyvä sulle. Mähän oisin tyytyny ihan vaan siihen 18/30 kun vaan läpi meni.
Nyt käynnisty vikat kaks viikkoa, jotka on mun kesäloma. Sit ois aika palata suomeen ihmetteleen... Rooma kuitenkin tsekataan tässä juhannuksena to-su. Ja sit 30 päivä on muutto poikien kämppään kaheks päiväks kun me joudutaan luovuttaan meijän seuraaville omistajille. Palaillaan myöhemmin!
Baci,
Kaisa
Maanantaina aloitettiin puistossa auringonoton jälkeen Villa della Regina nimisellä paikalla, joka on ilmeisesti kuningattaren vanha kesä-asunto. Hieno paikka ja hyvät näkymät kaupungin yli, etu- ja takapihalla suihkulähteet ja kaikki. Huoneet oli näyttäviä ja eri teemaisia, löytyi kiinalainenkin tyyli yhdestä. Ei ehkä paras päivä lähteä käymään tuolla, koska se oli noin 20-30 minuuttia ylämäkeen ja asteita oli 34. Vähän toi haastetta lopulta reissuun, mutta ei saa valittaa kun aurinko paistaa.
Tiistaina käytiin heti aamusta egyptimuseossa, joka on toiseksi suurin ja tärkein koko maailmassa. Mietittiin että kuinka semmoinen on Torinoon eksynyt, mutta ei saatu vastausta. No ihan kauheeta vaikutusta se ei meihin tehnyt, kierrettiin koko paikka vähän reilussa puolessa tunnissa ja oltiin fiiliksellä että siinäkö se oli. Kuulemma kaikista vaikuttavin osa on nyt rempassa ja sen takia museo on niin pieni nyt.
Seuraavaksi otettiin suunta pääpiazzalle tarkotuksena mennä vaan johonki museoon sieltä, nyt kun kerran museokortit meillä on. Matkalla löydettiin kuitenkin hieno rakennus ja bongattiin meijän museokortti merkki eli ilmainen sisäänpääsy. No se päätyi olemaan paras tiistain museoista. Siellä oli Italian historiaa ensimmäiseen maailmansotaan asti. Ainut huono puoli oli että paikassa oli kuvauskielto. Siellä oli ihan vaikuttavaa tavaraa ja tietoa, vaikka en mikään niin historia tai museo ihminen olekaan. Kolmas museo sitten oli piazzalta valitsemamme, johon Marco oli nähnyt edellisenä päivänä ison jonon ja kuullut joltain että oli jonottanut kaksi tuntia. Me päästiin suoraan sisään ja kyseessä oli taidenäyttely. Kierrettiin paikka aika äkkiä ja sitäkään ei oikein koettu ihmeelliseksi. Ihan hienoja maalauksia, mutta se siitä.
Keskiviikkona oltiin ajoissa liikkeellä ja mentiin mun tentin jälkeen käymään automuseossa. Siellä oli kaikki ihan ensimmäisistä autoista lähtien ja paljon historiaa. Tykkäsin tosi paljon, oli keskitytty paljon autoihin mutta löytyi myös kivoja yksityiskohtia. Esimerkiksi yhdessä huoneessa pystyi katselemaan automainoksia ihan ensimmäisistä tähän päivään ja vieressä oli pieni "possujuna" johon sai mennä katsomaan Fiat 500:sen valmistusprosessin. Automuseosta ois vaikka kuinka paljon kuviakin, mutta tässä nyt vaan muutama.
Torstaina mentiinkin jo pois Torinosta, ihan viereisees kylään/kaupunkiin jossa käytiin Castello di Rivolissa. Kyseessä oli jonkin sortin linna johon oli rakennettu nykytaiteen museo. Lähdettiin ajoissa metrolla, mutta jotenkin matkaan menikin kauheasti aikaa ja istuttiin linnan ulkopuolella ihailemassa maisemia, niin lopulta meille jäi puoli tuntia aikaa itse museoon :D Juostiin se sitten läpi ja kaikki oltais haluttu vähän kauemmin siellä olla ja katsella rauhassa. Tääkin paikka oli kyllä korkealla ja kävelyynkin meni jonkun aikaa metron ja bussin lisäksi. Kaunis paikka ja hyvät näkymät Torinon yli eri kulmasta kuin muut paikat jossa on näköala.
Perjantai olikin puhtaasti pyhitetty auringolle, kun luvattiin tähän mennessä kesän ennätyslämpöä eli 37 astetta. Sainkin tehokkaasti käyttää ajan yksin puistossa, kun muut valitti että liian kuuma. Siinä sitten grillailin itteeni muutaman tunnin ennen kun ekat uskalsi liittyä seuraan. Illalla pidettiin pikku kekkerit kun yks meidän porukasta tuli takasin reissulta.
Loppuviikonloppu kuluikin melkein tenttiin lukemisessa ja lauantaina oli vielä bileitten toinen osa. Tänään oli tosiaan tentti, jonka olis varmaan läpäissy ihan vaan lukematta. Professori piti sen suullisena ja olin vähän hukassa että mitähän kaikkee pitää osata niin lueskelin sit aika huolella. Lopulta se meni siihen että professori kyseli suomesta multa ja että kuinkas tykkään italiasta, joku yks määritelmä niistä materiaaleista piti kertoo ja se oli siinä. Täydet pisteet tuli sit siitä osiosta ja proffa kysy vielä keskiarvosta joka tuli kolmesta tentistä lopulta 24/30 että onko tää tarpeeks hyvä sulle. Mähän oisin tyytyny ihan vaan siihen 18/30 kun vaan läpi meni.
Nyt käynnisty vikat kaks viikkoa, jotka on mun kesäloma. Sit ois aika palata suomeen ihmetteleen... Rooma kuitenkin tsekataan tässä juhannuksena to-su. Ja sit 30 päivä on muutto poikien kämppään kaheks päiväks kun me joudutaan luovuttaan meijän seuraaville omistajille. Palaillaan myöhemmin!
Baci,
Kaisa
torstai 5. kesäkuuta 2014
Unesco Cup Torino 2014
Hollaa!
Maanantaina käytiin kattoon Juventus stadionia ja samalla myös Unesco Cup 2014 hyväntekeväisyyspeliä, jossa pelasi Juventus legendat vs Real Madrid legendat. Ja voi huhhuh kun se stadioni oli iso ja tosi vaikuttavan näkönen. Ens viikolla pitäs vielä saada johonkin väliin aikaa mennä kattoon Juve-museo, joka sijaitsee myös stadionilla.
Stadionille meno ei ollut niin kauhean mukavaa, kun oli pari muutakin menossa samaan peliin. Otettiin bussi Porta Susan edestä joka on toinen rautatieasemista, varmaan helpoin paikka mennä bussiin eli senkin takia siellä oli kivasti porukkaa. Saatiin seisomapaikat ovien läheltä, mutta kun ihmisiä tuli kyytiin vielä myöhemmin päädyttiin paljon kauemmas ja lopulta jotkut vielä työnsi ihmisiä kyytiin niin paljon että ovet ei menneet kunnolla kiinni. Ihanaa matkata siinä bussissa 30-40 minuuttia :D Suosittelen siis stadionille menoon varaamaan jopa enemmän aikaa kuin 1,5 tuntia.
Saavuttiin stadionille 20 minuuttia ennen sen alkua ja aloitettiin oikean portin etsiminen joka ei todellakaan ollut helppoa. Lopulta 5 minuuttia ennen peliä löydettiin oikea portti ja oltiinkiin kävelty melkein koko stadioni ympäri. Menossa oli vielä höntsäilyt kun päästiin paikoillemme, jotka oli yllättävän hyvät. Saatiin viimeisiä paikkoja koko peliin ja jotka oli "kalliita" eli 25€, mä olin ainakin supertyytyväinen tohon hintaan ja paikat oli 8 rivillä meillä ja hyvin just kurvissa. Hyvä paikka ottaa kuvia tai no ainakin hyvällä kameralla joka Martynalla onneks oli mukana.
Pelaamassa oli siis kaikki mahdolliset legendat näiltä joukkueilta, jotain nimetäkseni: Nedved, Zidane, Butragueño, Davids ja Hierro. Ihan mahtavaa että pelaajat jotka on jo lähes 50 vuotiaita jaksaa vielä lähteä tälläisiin peleihin. Vaikka Juve tän matsin hävisikin 1-5 oli silti hienoa olla siellä kannustamassa ja kuulla kuinka Juve fanit jaksoi kannustaa lauluilla ja eri huudoilla koko pelin ajan. Sellaista tunnelmaa en ole ennen missään pelissä nähny, vaikka en oo ihan hirveesti peleissä lopulta käynytkään mutta silti. Olisin halunnut mennä Serie A:n peliä katsoon, mutta aina liput oli lähes loppuunmyyty tai jäljellä oli lippuja jotka maksoi 70€. Ihan en kuitenkaan pelibudjettia sinne asti venyttänyt ja luulinkin jo etten pääse ollenkaan peliin. Onneksi kaverit kuitenkin kuuli tästä pelistä ja saatiin vielä liput!
Baci,
Kaisa
Maanantaina käytiin kattoon Juventus stadionia ja samalla myös Unesco Cup 2014 hyväntekeväisyyspeliä, jossa pelasi Juventus legendat vs Real Madrid legendat. Ja voi huhhuh kun se stadioni oli iso ja tosi vaikuttavan näkönen. Ens viikolla pitäs vielä saada johonkin väliin aikaa mennä kattoon Juve-museo, joka sijaitsee myös stadionilla.
Stadionille meno ei ollut niin kauhean mukavaa, kun oli pari muutakin menossa samaan peliin. Otettiin bussi Porta Susan edestä joka on toinen rautatieasemista, varmaan helpoin paikka mennä bussiin eli senkin takia siellä oli kivasti porukkaa. Saatiin seisomapaikat ovien läheltä, mutta kun ihmisiä tuli kyytiin vielä myöhemmin päädyttiin paljon kauemmas ja lopulta jotkut vielä työnsi ihmisiä kyytiin niin paljon että ovet ei menneet kunnolla kiinni. Ihanaa matkata siinä bussissa 30-40 minuuttia :D Suosittelen siis stadionille menoon varaamaan jopa enemmän aikaa kuin 1,5 tuntia.
Saavuttiin stadionille 20 minuuttia ennen sen alkua ja aloitettiin oikean portin etsiminen joka ei todellakaan ollut helppoa. Lopulta 5 minuuttia ennen peliä löydettiin oikea portti ja oltiinkiin kävelty melkein koko stadioni ympäri. Menossa oli vielä höntsäilyt kun päästiin paikoillemme, jotka oli yllättävän hyvät. Saatiin viimeisiä paikkoja koko peliin ja jotka oli "kalliita" eli 25€, mä olin ainakin supertyytyväinen tohon hintaan ja paikat oli 8 rivillä meillä ja hyvin just kurvissa. Hyvä paikka ottaa kuvia tai no ainakin hyvällä kameralla joka Martynalla onneks oli mukana.
Pelaamassa oli siis kaikki mahdolliset legendat näiltä joukkueilta, jotain nimetäkseni: Nedved, Zidane, Butragueño, Davids ja Hierro. Ihan mahtavaa että pelaajat jotka on jo lähes 50 vuotiaita jaksaa vielä lähteä tälläisiin peleihin. Vaikka Juve tän matsin hävisikin 1-5 oli silti hienoa olla siellä kannustamassa ja kuulla kuinka Juve fanit jaksoi kannustaa lauluilla ja eri huudoilla koko pelin ajan. Sellaista tunnelmaa en ole ennen missään pelissä nähny, vaikka en oo ihan hirveesti peleissä lopulta käynytkään mutta silti. Olisin halunnut mennä Serie A:n peliä katsoon, mutta aina liput oli lähes loppuunmyyty tai jäljellä oli lippuja jotka maksoi 70€. Ihan en kuitenkaan pelibudjettia sinne asti venyttänyt ja luulinkin jo etten pääse ollenkaan peliin. Onneksi kaverit kuitenkin kuuli tästä pelistä ja saatiin vielä liput!
Baci,
Kaisa
torstai 29. toukokuuta 2014
Good times
Viikko kerkes taas vierähtää...
Viime perjantaina oli onneks jo ihan normaali fiilis ja pääsi vähän kavereitakin moikkaan. Ja onneksi lauantaina olin täysin terve ja Suomi-Tsekki pelin jälkeen alko kivat voitonjuhlat mulle, mutta ei mun tsekkikaverille :D Juhlat oli myös yhden ystävän läksiäiset ja kestikin lopulta ihan aamuseiskaan asti. Meillä oli superhauskaa ja nähtiin kaikkia kavereita samalla kertaa. Jonkun verran kuvamatskuakin tuli, mutta ei mun kameraan.
Seuraavana päivänä oli Astissa viininmaistajaiset, johon parhaat selviytyjät jopa pääsi. Eli minä ja kaverini joka lähti maanantaina pois. Siellä tapasimme myös kaksi muuta kaveria ja heidän kanssa sitten kierreltiin muutama tunti ja maisteltiin hyviä viinejä. Oltiin kuviteltu paikka ulos ja vähän torimeiningillä jossa ihmiset kiertelisivät eri kojuja. Paikalle päästyämme huomattiin että se on sisätiloissa ja kaikki muut osallistujat on vanhuksia :D Meillehän se tärkein asia oli että 5€ oli sisäänpääsymaksu ja sillä sai viinilasin, hienon kaulapussukan ja rajattomasti maistelua. Ostettiin jopa yksi pullo matkallekin hyvää skumppaa. Taso oli aivan loistava viineissä ja nyt kun täällä olen oppinut juomaan punkkua niin sitä pääasiassa tuli maisteltua.
Maisteluiden jälkeen pidettiin vielä "jäähyväisillallinen" ja mentiin porukalla hyvään pizzeriaan. Tunnelma oli iloinen ja tulikin varmasti naurettua koko viikon edestä. Hyvää läppää, ystäviä ja ruokaa, ei hyvään iltaan paljon muuta tarvita. Jatkettiin siitä vielä pojille ja hengailtiin vaan ja kuunneltiin musiikkia. Lopulta ilta venyi kolmeen asti ja seuraavana päivänä mulla ei ollut toivoakaan mennä kouluun yhdeksäksi. Kaikki univelka viikonlopulta ja muutenkin oli aika väsy joka puolella juoksemisesta. Herätyskello soi 7.30, mutta sammutin sen ja seuraavan kerran heräsinkin neljältä iltapäivällä.
Tiistaina sit menin jo iloisena ja levänneenä kouluun ja kuulin samalla että kurssilla on ryhmätyö jonka palautus on seuraavana päivänä 8.30 viimeistään.. kuinka mahtavaa. No jäätiin sit mun ryhmän kanssa koulun jälkeen tekeen koko esitelmä konferenssista. Keskiviikkona tehtiin periaatteessa sama uudelleen, koska seuraava ryhmätyö oli tälle aamulle samaan aikaan palautus. Eilen onneksi oli koko päivä esitelmiä koulussa, joten me skipattiin ne ja tehtiin sillä ajalla ryhmätyö valmiiksi. Eilen olin myös puistossa lempparimeksikolaisten kanssa, kunnes alkoi sataa ja siirryimme sisälle. Illalla lähdettiin aperitiivolle hyvään paikkaan San Salvariossa, Sound Artiin. Sitä voin suositella jos tännepäin eksyy. Siitä jatkettiin vielä iltaa parilla drinkillä ja aikasin kahdentoista aikaan nukkuun. Aamulla olikin meidän ensimmäisen esitelmän vuoro heti ysiltä ja nyt tässä odotellaan toisen esittämistä ja katsellaan muiden esitelmiä.
Palaillaan taas...
Baci,
Kaisa
Viime perjantaina oli onneks jo ihan normaali fiilis ja pääsi vähän kavereitakin moikkaan. Ja onneksi lauantaina olin täysin terve ja Suomi-Tsekki pelin jälkeen alko kivat voitonjuhlat mulle, mutta ei mun tsekkikaverille :D Juhlat oli myös yhden ystävän läksiäiset ja kestikin lopulta ihan aamuseiskaan asti. Meillä oli superhauskaa ja nähtiin kaikkia kavereita samalla kertaa. Jonkun verran kuvamatskuakin tuli, mutta ei mun kameraan.
Seuraavana päivänä oli Astissa viininmaistajaiset, johon parhaat selviytyjät jopa pääsi. Eli minä ja kaverini joka lähti maanantaina pois. Siellä tapasimme myös kaksi muuta kaveria ja heidän kanssa sitten kierreltiin muutama tunti ja maisteltiin hyviä viinejä. Oltiin kuviteltu paikka ulos ja vähän torimeiningillä jossa ihmiset kiertelisivät eri kojuja. Paikalle päästyämme huomattiin että se on sisätiloissa ja kaikki muut osallistujat on vanhuksia :D Meillehän se tärkein asia oli että 5€ oli sisäänpääsymaksu ja sillä sai viinilasin, hienon kaulapussukan ja rajattomasti maistelua. Ostettiin jopa yksi pullo matkallekin hyvää skumppaa. Taso oli aivan loistava viineissä ja nyt kun täällä olen oppinut juomaan punkkua niin sitä pääasiassa tuli maisteltua.
Maisteluiden jälkeen pidettiin vielä "jäähyväisillallinen" ja mentiin porukalla hyvään pizzeriaan. Tunnelma oli iloinen ja tulikin varmasti naurettua koko viikon edestä. Hyvää läppää, ystäviä ja ruokaa, ei hyvään iltaan paljon muuta tarvita. Jatkettiin siitä vielä pojille ja hengailtiin vaan ja kuunneltiin musiikkia. Lopulta ilta venyi kolmeen asti ja seuraavana päivänä mulla ei ollut toivoakaan mennä kouluun yhdeksäksi. Kaikki univelka viikonlopulta ja muutenkin oli aika väsy joka puolella juoksemisesta. Herätyskello soi 7.30, mutta sammutin sen ja seuraavan kerran heräsinkin neljältä iltapäivällä.
![]() |
| Party time excellent |
Tiistaina sit menin jo iloisena ja levänneenä kouluun ja kuulin samalla että kurssilla on ryhmätyö jonka palautus on seuraavana päivänä 8.30 viimeistään.. kuinka mahtavaa. No jäätiin sit mun ryhmän kanssa koulun jälkeen tekeen koko esitelmä konferenssista. Keskiviikkona tehtiin periaatteessa sama uudelleen, koska seuraava ryhmätyö oli tälle aamulle samaan aikaan palautus. Eilen onneksi oli koko päivä esitelmiä koulussa, joten me skipattiin ne ja tehtiin sillä ajalla ryhmätyö valmiiksi. Eilen olin myös puistossa lempparimeksikolaisten kanssa, kunnes alkoi sataa ja siirryimme sisälle. Illalla lähdettiin aperitiivolle hyvään paikkaan San Salvariossa, Sound Artiin. Sitä voin suositella jos tännepäin eksyy. Siitä jatkettiin vielä iltaa parilla drinkillä ja aikasin kahdentoista aikaan nukkuun. Aamulla olikin meidän ensimmäisen esitelmän vuoro heti ysiltä ja nyt tässä odotellaan toisen esittämistä ja katsellaan muiden esitelmiä.
Palaillaan taas...
Baci,
Kaisa
torstai 22. toukokuuta 2014
...add vodka
Jjoo toka osa tolle eilisen postaukselle tässä heei!
Koko viikonhan mua oli vaivannut yskä ja nuha, joiden oletin olevan allergiaa kun täällä on nyt vasta alkanut kunnolla siitepölyä näkymään. Ikinä ei mulle oo siitä tullut allergiaa, mutta täällä se koostuu ihan eri asioista niin ajattelin että se aiheuttaa ärsytystä. Perjantaina sain viimeinkin ostettua allergialääkkeetkin ennen kuin menin puistoon hengaileen kahden mun lempparimeksikolaisen kanssa. No meksikolaisten kanssa tietää miten ilta päättyy... ensimmäisellä metrolla kotiin tunnin unien jälkeen pummitussa sänkypaikassa. Huomasin heti silloin että yskä on vaan pahentunut ja olo oli muutenkin vähän kuumeinen ja ei johtunut edellisestä illasta. Kotiin päästyä nukuin noin 12 ja päätin sitten viimeinkin mitata kuumeen. Sitä ei ollut mutta flunssaolo paheni vain iltaan mennessä ja lauantai olikin vain kotipäivä.
Sunnuntaina oli Juventuksen isot bileet ja päätin jo heti että sitä en missaa. Koko joukkue ajoi bussilla kaupungin halki ja meno oli muutenkin hullua. Otin särkylääkkeet kuitenkin varuilta mukaan ettei tarvii kesken palata kaupungilta kotiin. Ensin päivällä kolmelta alkoi peli ja sitä oli kaverit irkkupubissa katselemassa, itse raahauduin toisten kaverien mukaan nappaamisen kautta paikalle ehkä puoli viiden aikaan kun peli oli jo melkein ohi. Nähtiin viimeiset minuutit ja se kuinka ihmiset meni kaduilla aivan sekaisin vaikka voitto tiedettiin jo ainakin kaksi viikkoa sitten. Autoilijat soitti torvea kadulla kuin hullut ja heiluttelivat lippuja ikkunasta ja huutelivat kaikille kadulla olijoille :D
Siitä käytiin hakeen vielä pari muuta kaveria mukaan ja otettiin suunnaksi toinen pääpiazzoista eli Castello. Siellä alkoi olla jo täyttä ja ihmisiä istui katoilla ja bussikatoksien päällä. Ei ollut ihan samanlaista kuin viimeksi kun luultiin että voittoa jo juhlitaan. Joukkueen bussi saapui aukiolle ja kauhea tungos alkoi vallata koko paikan. Otettiin muutamat kuvat ja lähdettiin kohti seuraavaa piazzaa pääkatua pitkin, koska tiesimme että bussi tulee siitäkin ohi. Muutama muukin oli ajatellut samalla lailla ja yhtäkkiä meidän kymmenen hengen porukka oli ihan hajallaan. Vahingossa vartin yksinolon jälkeen törmäsin ja ihan kirjaimellisesti Marcoon ihan bussin edessä ja lähdettiin oikeasti sinne piazzalle. Kellään muulla ei toiminut netti puhelimessa paitsi mulla tässä ihanassa vanhassa nokiassani joka ei käytä mitään 3G:tä :D Saimme sitten soiteltua ja sovittua tapaamispaikan ja ihme kyllä kaikki löysi tien perille. Bussi saapui ja hengailtiin piazzalta katseltiin tapahtumia ja kun bussi oli juuri pääsemässä lähtemään sen perässä ollut Juven lippu syttyi vielä liekkeihin loppuhuipennukseksi. Minä pääsin kotiin jo ennen 23 yhdellä vikoista metroista ja olin niin iloinen että pääsi nukkuun.
Maanantaina mulla oli uuden kurssin eka päivä ja tietenkin tärkeä kurssi jossa ei tämän seuraavan kolmen viikon aikana saisi olla poissaoloja. Yön aikana sain kuitenkin about 3 tuntia unta yskimiseltä ja niistämiseltä eli kauhean virkeänä en tunneille mennyt ja aamulla mittasin kuumeen ja tällä kertaa lämpöä oli. Tunnit oli niin tuskaa ja lähdinkin keskellä pois, kerroin opettajalle että menen lääkäriin toivottavasti ei haittaa. Kuulemma sen päivän pystyi opiskelemaan nettimateriaaleilla. Lääkärille sain ajan 17.15 ja kello oli siinä vaiheessa 12 joten päikkärit ja lääkäriin. Lääkäri oli tunnin myöhässä ja oma oloni oli niin surkea että melkein nukuin odotushuoneessa ja oikein tunsin muiden säälivät katseet. Vihdoin lääkärille päästyä perustarkastus ja toteaminen että antibiootit ja pari muuta lääkettä, kolme päivää kotona ja pitäis olla terve. Tiistai oli tähän mennessä kaikista kauhein päivä ja maanantaiyö huhhuh. Yöllä kuume nousi 39,8 asteseen ja minulla ei ikinä normaalisti ole yli 38,5 ja sekin tuntuu jo kidutukselta. Päivällä sama jatkui vaikka otin kuumelääkettäkin niin aina muutaman tunnin päästä nousi takaisin. Antibiootit sai olon niin huonoksi että koulusta ei voinu haaveillakaan. Lähetin sähköpostia opettajalle ja kysyin lisätehtäviä.
Keskiviikkona sain vastauksen että valitettavasti oon ollut jo liikaa pois enkä voi suorittaa perjantain tenttiä, joudun sopimaan kahden muun opettajan kanssa jotakin että saan kaikki opintopisteet siis. Mutta päivä oli hyvä onneksi, aamulla en herännyt herätyskellon ääneen joten en onneksi turhaan koulullekaan mennyt. Pääsin jopa suihkuun, kauppaan ja sain pyykkiäkin pestyä. Tosin kaupan jälkeen olo oli kun maratonin juosseella jonkun tunnin. Toivottavasti tänään kun on jo kolmas päivä lääkkeillä oikeasti helpottaa ja pääsen ulos kotoa kun alkaa vähän jo ahdistaa pelkkä yksin hengailu. Lauantaiksi pitäisi tulla täysin terveeksi, koska silloin on jo yhdet läksiäisbileet ja ei varmaan ole hirveen tervettä mennä jos on heikko olo ja paljon ihmisiä ympärillä jotka saattaa tartuttaa uudestaan flunssaan. Nyt alkaa nää haikeat hetket kun ihmiset alkaa jo lähteä pikkuhiljaa. Onneks kuitenkin suurinosa on täällä kesäkuun loppuun kuin minäkin tai vielä pidempään eli ihan heinäkuulle asti.
Siinäpä viime viikko ja tää alkuviikko. Palaillaan !
Baci,
Kaisa
Koko viikonhan mua oli vaivannut yskä ja nuha, joiden oletin olevan allergiaa kun täällä on nyt vasta alkanut kunnolla siitepölyä näkymään. Ikinä ei mulle oo siitä tullut allergiaa, mutta täällä se koostuu ihan eri asioista niin ajattelin että se aiheuttaa ärsytystä. Perjantaina sain viimeinkin ostettua allergialääkkeetkin ennen kuin menin puistoon hengaileen kahden mun lempparimeksikolaisen kanssa. No meksikolaisten kanssa tietää miten ilta päättyy... ensimmäisellä metrolla kotiin tunnin unien jälkeen pummitussa sänkypaikassa. Huomasin heti silloin että yskä on vaan pahentunut ja olo oli muutenkin vähän kuumeinen ja ei johtunut edellisestä illasta. Kotiin päästyä nukuin noin 12 ja päätin sitten viimeinkin mitata kuumeen. Sitä ei ollut mutta flunssaolo paheni vain iltaan mennessä ja lauantai olikin vain kotipäivä.
| Forza Juve! |
Sunnuntaina oli Juventuksen isot bileet ja päätin jo heti että sitä en missaa. Koko joukkue ajoi bussilla kaupungin halki ja meno oli muutenkin hullua. Otin särkylääkkeet kuitenkin varuilta mukaan ettei tarvii kesken palata kaupungilta kotiin. Ensin päivällä kolmelta alkoi peli ja sitä oli kaverit irkkupubissa katselemassa, itse raahauduin toisten kaverien mukaan nappaamisen kautta paikalle ehkä puoli viiden aikaan kun peli oli jo melkein ohi. Nähtiin viimeiset minuutit ja se kuinka ihmiset meni kaduilla aivan sekaisin vaikka voitto tiedettiin jo ainakin kaksi viikkoa sitten. Autoilijat soitti torvea kadulla kuin hullut ja heiluttelivat lippuja ikkunasta ja huutelivat kaikille kadulla olijoille :D
| Non c'è 2 senza 3 Ei kahta ilman kolmatta |
Siitä käytiin hakeen vielä pari muuta kaveria mukaan ja otettiin suunnaksi toinen pääpiazzoista eli Castello. Siellä alkoi olla jo täyttä ja ihmisiä istui katoilla ja bussikatoksien päällä. Ei ollut ihan samanlaista kuin viimeksi kun luultiin että voittoa jo juhlitaan. Joukkueen bussi saapui aukiolle ja kauhea tungos alkoi vallata koko paikan. Otettiin muutamat kuvat ja lähdettiin kohti seuraavaa piazzaa pääkatua pitkin, koska tiesimme että bussi tulee siitäkin ohi. Muutama muukin oli ajatellut samalla lailla ja yhtäkkiä meidän kymmenen hengen porukka oli ihan hajallaan. Vahingossa vartin yksinolon jälkeen törmäsin ja ihan kirjaimellisesti Marcoon ihan bussin edessä ja lähdettiin oikeasti sinne piazzalle. Kellään muulla ei toiminut netti puhelimessa paitsi mulla tässä ihanassa vanhassa nokiassani joka ei käytä mitään 3G:tä :D Saimme sitten soiteltua ja sovittua tapaamispaikan ja ihme kyllä kaikki löysi tien perille. Bussi saapui ja hengailtiin piazzalta katseltiin tapahtumia ja kun bussi oli juuri pääsemässä lähtemään sen perässä ollut Juven lippu syttyi vielä liekkeihin loppuhuipennukseksi. Minä pääsin kotiin jo ennen 23 yhdellä vikoista metroista ja olin niin iloinen että pääsi nukkuun.
| Juve Storia di un Grande Amore |
Maanantaina mulla oli uuden kurssin eka päivä ja tietenkin tärkeä kurssi jossa ei tämän seuraavan kolmen viikon aikana saisi olla poissaoloja. Yön aikana sain kuitenkin about 3 tuntia unta yskimiseltä ja niistämiseltä eli kauhean virkeänä en tunneille mennyt ja aamulla mittasin kuumeen ja tällä kertaa lämpöä oli. Tunnit oli niin tuskaa ja lähdinkin keskellä pois, kerroin opettajalle että menen lääkäriin toivottavasti ei haittaa. Kuulemma sen päivän pystyi opiskelemaan nettimateriaaleilla. Lääkärille sain ajan 17.15 ja kello oli siinä vaiheessa 12 joten päikkärit ja lääkäriin. Lääkäri oli tunnin myöhässä ja oma oloni oli niin surkea että melkein nukuin odotushuoneessa ja oikein tunsin muiden säälivät katseet. Vihdoin lääkärille päästyä perustarkastus ja toteaminen että antibiootit ja pari muuta lääkettä, kolme päivää kotona ja pitäis olla terve. Tiistai oli tähän mennessä kaikista kauhein päivä ja maanantaiyö huhhuh. Yöllä kuume nousi 39,8 asteseen ja minulla ei ikinä normaalisti ole yli 38,5 ja sekin tuntuu jo kidutukselta. Päivällä sama jatkui vaikka otin kuumelääkettäkin niin aina muutaman tunnin päästä nousi takaisin. Antibiootit sai olon niin huonoksi että koulusta ei voinu haaveillakaan. Lähetin sähköpostia opettajalle ja kysyin lisätehtäviä.
| Pokaali ilmaan |
Keskiviikkona sain vastauksen että valitettavasti oon ollut jo liikaa pois enkä voi suorittaa perjantain tenttiä, joudun sopimaan kahden muun opettajan kanssa jotakin että saan kaikki opintopisteet siis. Mutta päivä oli hyvä onneksi, aamulla en herännyt herätyskellon ääneen joten en onneksi turhaan koulullekaan mennyt. Pääsin jopa suihkuun, kauppaan ja sain pyykkiäkin pestyä. Tosin kaupan jälkeen olo oli kun maratonin juosseella jonkun tunnin. Toivottavasti tänään kun on jo kolmas päivä lääkkeillä oikeasti helpottaa ja pääsen ulos kotoa kun alkaa vähän jo ahdistaa pelkkä yksin hengailu. Lauantaiksi pitäisi tulla täysin terveeksi, koska silloin on jo yhdet läksiäisbileet ja ei varmaan ole hirveen tervettä mennä jos on heikko olo ja paljon ihmisiä ympärillä jotka saattaa tartuttaa uudestaan flunssaan. Nyt alkaa nää haikeat hetket kun ihmiset alkaa jo lähteä pikkuhiljaa. Onneks kuitenkin suurinosa on täällä kesäkuun loppuun kuin minäkin tai vielä pidempään eli ihan heinäkuulle asti.
| Party people |
Siinäpä viime viikko ja tää alkuviikko. Palaillaan !
Baci,
Kaisa
When life gives you lemons...
Viime viikon bloggailut jäi taas väliin vaikka oli koko viikko melkein vapaata. Sattui muutamia ei niin kivoja juttuja, vaikka joukkoon mahtui myös niitä hyviä hetkiä.
Maanantai aamuna oli tentti Business Managementistä ja kaikkien ylläriksi meidän professori oli päättänyt jakaa luokan kahtia koetta varten. Ensin toinen ryhmä tekee tentin ja sitten toinen, ja toka ryhmä tietenkin sai lisäaikaa lukemiseen. Saavuin paikalle heti jaon jälkeen tasan yhdeksältä ja koska olin luvannut mennä Milanoon Tiian ja Heidin kanssa päädyin änkeämään ekaan ryhmään. Sitten saimme vielä kuulla että aikaa on 35 minuuttia koko tenttiin. Tentti oli lopulta nelisivuinen joista kaksi oli ikäänkuin esseetehtäviä. Toissapäivänä sain tulokset ja eihän se tietty läpi mennyt, en edes kerinnyt vastata yhteen pidempään tehtävään kuin pari minuuttia ja aika loppui. Eipä se silloin haitannut kun olin jo asennoitunut kiireeseen eli äkkiä aamupalalle kotiin ja ekaan maholliseen junaan nokka kohti Milanoa.
Milanossa kierreltiin koko päivä kauppoja ja välillä pysähdyttiin jätskillekin. Tulipahan Duomon katollakin käväistyä tälläin kesäaikana ja viimeksi kun mentiin hissillä, niin tällä kertaa otettiin kunnon urheilijoina rappuset ja eihän ne olleet yhtään pahat lopulta ajateltuna. Vahingossa tultiin alas kyllä hissillä kun ei löydetty rappusia takasin heti ja ei hissimies kysyny meidän lippuja :D Shoppaillessa itselin tuli ostettua yksi laukku vaikka ei todellakaan pitänyt ostaa mitään vaan pitää loppubudjetti reissuihin, mutta minkä sille voi että se oiken huusi mun nimeä. Illalla otin junan takaisin Torinoon ja sovittiin että seuraavana päivänä tytöt tulee kyläileen mun luo.
Tiistaina tytöt saapu Torinoon 11 aikaan ja ensimmäinen paikka johon heidät vein oli Porta Palazzon markkinat, ne euroopan suurimmat siis. Tai no ihan ensimmäinen oli lataamaan mun puhelimeen saldoa kun olin edellisenä päivänä unohtanut ja nyt ei ollut nettiä eikä mahdollisuutta soittaa tai tekstata ennen latausta. Porta Palazzolta jouduttiin käymään takaisin juna-aseman lähelle kun mun piti ostaa kavereiden kanssa liput peliin. Jännitettiin vähän että löytyykö niitä lippuja edes enään kun oli aika halvat yksilöt, onneksi kaikki viisi meistä sai liput ja olemme lähekkäin. Pojat istuu yhden rivin alempana ja me tytöt heti heidän yläpuolella. Peli on Unescon järjestämä hyväntekeväisyysturnaus Juventus legendat vs Real Madrid legendat. Lippujen oston jälkeen lähdettiin vaihteeks vähän shoppailemaan ja kiertämään kaupunkia. Päivä oli rentoa chillailua ystävien kesken ja keskityinkin enemmän seuraan kuin kuvien ottamiseen.
Illalla ennen tyttöjen junaa istuttiin sitten rautatieasemaa vastapäätä odottelemassa ja hengailemassa. Noo eiköhän sitten jossain välissä kun aloin kaivaan laukusta kännykkää kelloa katsoakseni ettei tytöt myöhästy junasta niin tadaa puhelinta ei ollut enään missään! Juuri aikasemmin sinä päivänä luin facebookista että yhdeltä kaveriltani joka on espanjassa vaihdossa oli lähtenyt kännykkä käveleen ja naureskelin sitä tytöille. Ja kun ei täällä oo juurikaan varkaita näkynyt ja keltään kaveriltakaan ole mitään varastettu... Kerta se on ensimmäinenkin ja minähän meidän kaveripiiristä nappasin sen. Siinä oli vähän epäuskonen fiilis ja ensimmäinen ajatus oli vain mennä sulkemaan liittymä. Saatoin tytöt junalle ja menin sen tekemään. Onneksi olin sopinut illallisen yhdellä kaverilla rautatieaseman lähellä niin ei tarvinnut yksin jäädä miettimään puhelinta. En oikeasti tiennyt itkeäkö vai nauraa :D Onneks pojilla on keinot piristämään ja risottoa varten ostettu viini tuhottiinkin kokonaan ja pikkusen vain käytettiin ruokaan.
Keskiviikko kuluikin sitten poliisilaitoksen löytämisessä ja katoamisilmoituksen teossa. Vähän mahdoton saada takasisin puhelinta kun ei oikein kunnon havaintoo kuka sen vei. Torstaina taas vakuutusyhtiön ilmoituksenteossa meni aikaa ja koitin keksiä mistä saada skanneri että pystyisi skannaamaan poliisiraportin. Lopulta päädyin ihan vaan kameralla ottamaan kuvan ja se onneksi riitti. Vaikka kai jostakin koululta olisi löytynyt skanneri, tähän päivään mennessä en ole löytänyt vielä sitä tulostushuonettakaan jota etsin maaliskuussa... Ainiin ja onnekkaasti kävi pelkkä puhelimen vieminen kun laukussa oli myös kamerani ja lompakko, jossa oli ajokortit ja muut. Siitä olen kyllä superkiitollinen. Olisi hienoa alkaa täältä uusimaan pankkikorttia ja ajokorttia. Kuvina vähän rändöm kuvia puhelimen viime päivistä ja yksi kamerasta joka on viime sunnuntailta.
Loppuviikosta postaus huomenna ja tämä on lupaus :)
Baci,
Kaisa
Maanantai aamuna oli tentti Business Managementistä ja kaikkien ylläriksi meidän professori oli päättänyt jakaa luokan kahtia koetta varten. Ensin toinen ryhmä tekee tentin ja sitten toinen, ja toka ryhmä tietenkin sai lisäaikaa lukemiseen. Saavuin paikalle heti jaon jälkeen tasan yhdeksältä ja koska olin luvannut mennä Milanoon Tiian ja Heidin kanssa päädyin änkeämään ekaan ryhmään. Sitten saimme vielä kuulla että aikaa on 35 minuuttia koko tenttiin. Tentti oli lopulta nelisivuinen joista kaksi oli ikäänkuin esseetehtäviä. Toissapäivänä sain tulokset ja eihän se tietty läpi mennyt, en edes kerinnyt vastata yhteen pidempään tehtävään kuin pari minuuttia ja aika loppui. Eipä se silloin haitannut kun olin jo asennoitunut kiireeseen eli äkkiä aamupalalle kotiin ja ekaan maholliseen junaan nokka kohti Milanoa.
![]() |
| Pistaasi ja Mango gelato |
Milanossa kierreltiin koko päivä kauppoja ja välillä pysähdyttiin jätskillekin. Tulipahan Duomon katollakin käväistyä tälläin kesäaikana ja viimeksi kun mentiin hissillä, niin tällä kertaa otettiin kunnon urheilijoina rappuset ja eihän ne olleet yhtään pahat lopulta ajateltuna. Vahingossa tultiin alas kyllä hissillä kun ei löydetty rappusia takasin heti ja ei hissimies kysyny meidän lippuja :D Shoppaillessa itselin tuli ostettua yksi laukku vaikka ei todellakaan pitänyt ostaa mitään vaan pitää loppubudjetti reissuihin, mutta minkä sille voi että se oiken huusi mun nimeä. Illalla otin junan takaisin Torinoon ja sovittiin että seuraavana päivänä tytöt tulee kyläileen mun luo.
Tiistaina tytöt saapu Torinoon 11 aikaan ja ensimmäinen paikka johon heidät vein oli Porta Palazzon markkinat, ne euroopan suurimmat siis. Tai no ihan ensimmäinen oli lataamaan mun puhelimeen saldoa kun olin edellisenä päivänä unohtanut ja nyt ei ollut nettiä eikä mahdollisuutta soittaa tai tekstata ennen latausta. Porta Palazzolta jouduttiin käymään takaisin juna-aseman lähelle kun mun piti ostaa kavereiden kanssa liput peliin. Jännitettiin vähän että löytyykö niitä lippuja edes enään kun oli aika halvat yksilöt, onneksi kaikki viisi meistä sai liput ja olemme lähekkäin. Pojat istuu yhden rivin alempana ja me tytöt heti heidän yläpuolella. Peli on Unescon järjestämä hyväntekeväisyysturnaus Juventus legendat vs Real Madrid legendat. Lippujen oston jälkeen lähdettiin vaihteeks vähän shoppailemaan ja kiertämään kaupunkia. Päivä oli rentoa chillailua ystävien kesken ja keskityinkin enemmän seuraan kuin kuvien ottamiseen.
![]() |
| Klubin ovi Murazzissa |
![]() |
| Sorsia Po-joessa |
Keskiviikko kuluikin sitten poliisilaitoksen löytämisessä ja katoamisilmoituksen teossa. Vähän mahdoton saada takasisin puhelinta kun ei oikein kunnon havaintoo kuka sen vei. Torstaina taas vakuutusyhtiön ilmoituksenteossa meni aikaa ja koitin keksiä mistä saada skanneri että pystyisi skannaamaan poliisiraportin. Lopulta päädyin ihan vaan kameralla ottamaan kuvan ja se onneksi riitti. Vaikka kai jostakin koululta olisi löytynyt skanneri, tähän päivään mennessä en ole löytänyt vielä sitä tulostushuonettakaan jota etsin maaliskuussa... Ainiin ja onnekkaasti kävi pelkkä puhelimen vieminen kun laukussa oli myös kamerani ja lompakko, jossa oli ajokortit ja muut. Siitä olen kyllä superkiitollinen. Olisi hienoa alkaa täältä uusimaan pankkikorttia ja ajokorttia. Kuvina vähän rändöm kuvia puhelimen viime päivistä ja yksi kamerasta joka on viime sunnuntailta.
| Esimakua huomisen postauksesta |
Loppuviikosta postaus huomenna ja tämä on lupaus :)
Baci,
Kaisa
sunnuntai 11. toukokuuta 2014
Chill times
Heei oon täällä taas... Vähän jäi tossa loman jälkeen tää blogilomailu päälle. Täällä ei oikeestaan mitään ihmeellistä oo tapahtunu. Tenttiin lukemista taas kun huomenna on Business Managementin tentti ja sen jälkeen otan suunnaksi Milanon. Sinne saapui tänään kaks hyvää kaveria kesälomalleen. Ainiin ja hyvää vappua! Täällä oli ihan mahtava keli iltaan asti vappuna, mutta sit alkokin sataa rakeita ja niiden jälkeen kaatamalla vettä. Sehän oli tietty pojille juhlan paikka ja kun olimme matkalla baariin piti niitten riisua boksereille ja tanssia sadetanssia. Että semmonen vappu oli tänä vuonna.
Viikko sitten sunnuntaina Juventus voitti italian mestaruuden eli Serie A:n ja kaupungilla oli kaikki jotka ees vähän seuraavat jalkapalloa. Kaupunki oli mennyt ihan hulluksi heti pelin jälkeen ja me liityttiin juhlintaan vasta illallisen jälkeen niin villeimmät kannattajat olivat jo väsähtäneet ja menneet kotiin. Siitä huolimatta bongattiin kyllä mm. traktori joka oli koristeltu, skootteripojat jotka heilutteli lippua aukioilla ja yhdellä aukiolla oli vihreä-valko-punasavua vielä meidänkin mennessä. Odotimme vähän joukkueen saapumista juhliin, mutta kuulemma heillä on tapana tullu kaupunkiin vasta kauden viimeisen pelin jälkeen eli 18.päivä ilmeisesti isompi juhlinta tulossa.
Viime maanantaina oli Italian jalkapallomaajoukkueen uuden paidan julkistamistilaisuus täällä Torinossa, jonne päästiin kun yksi kavereista oli mukana järjestämässä bileitä. Tapahtuma oli Puman ja Carlsbergin sponsseilla järjestämä ja niitä ilmeisesti pidetään muissakin isoissa kaupungeissa. Paikalla pystyi osallistumaan kilpailuun jossa palkintona on tietenkin kisamatka mm-kisoihin. Piti rekisteröityä facebookilla tai sähköpostilla, ottaa kuva jossa oot liitettynä uusi paita päälle ja lopuksi huutaa hassuun pömpeliin niinkuin olisit stadionilla kannustamassa. Sen jälkeen palkinnoksi sai italian lipun tai kasvomaalin. Hauska tilaisuus, melkein kaikki vieraat oli meitä vaihtareita ja meidän kavereita. Paikka oli myös aivan upea, IED:n takapiha joka on siis design koulu. Sisäpihalla olevassa pienessä puutarhassa ilman katoksia ja sääkin onneksi suosi, aurinko paistoi ja sen laskettua riitti vielä lämpöä varmaan 20 astetta.
Tiistaina käytiin yhdessä baarissa jossa on ns. open mic eli jos osaa pääsee soittamaan tai laulamaan. Meidän porukassa on yksi joka soittaa tosi hyvin kitaraa ja hänet sitten laitoimmekin lavalle. Kaikki tykkäsi Raulin soitosta tosi paljon ja hän jopa sai yhdeltä bändiltä levyn kuunneltavaksi. Vähän iski kateus kun kuuli kaikkia hyviä soittajia ja laulajia, kun itse ei osaa soittaa eikä laulaa. Ei täällä tässä parin viikon aikana hirveesti ihmeellisepää ole tapahtunut. Sardinia postaus on vielä matkalla, tän viikon aikana koitan saada ulos. Huomisen tentin jälkeen ei kauheesti kouluakaan oo tällä viikolla enään, joten senkin puolesta on enemmän aikaa. Kiekkoo tietty tuli katottua eilen ja tänään ei edes tullu enään vaivauduttua... Ei kauheen valoisalta näytä meidän tie mitaleille. Nyt takas tenttimatskun pariin.
Baci,
Kaisa
![]() |
| Nössykät suojassa rakeilta |
Viikko sitten sunnuntaina Juventus voitti italian mestaruuden eli Serie A:n ja kaupungilla oli kaikki jotka ees vähän seuraavat jalkapalloa. Kaupunki oli mennyt ihan hulluksi heti pelin jälkeen ja me liityttiin juhlintaan vasta illallisen jälkeen niin villeimmät kannattajat olivat jo väsähtäneet ja menneet kotiin. Siitä huolimatta bongattiin kyllä mm. traktori joka oli koristeltu, skootteripojat jotka heilutteli lippua aukioilla ja yhdellä aukiolla oli vihreä-valko-punasavua vielä meidänkin mennessä. Odotimme vähän joukkueen saapumista juhliin, mutta kuulemma heillä on tapana tullu kaupunkiin vasta kauden viimeisen pelin jälkeen eli 18.päivä ilmeisesti isompi juhlinta tulossa.
![]() |
| Juve traktori |
Viime maanantaina oli Italian jalkapallomaajoukkueen uuden paidan julkistamistilaisuus täällä Torinossa, jonne päästiin kun yksi kavereista oli mukana järjestämässä bileitä. Tapahtuma oli Puman ja Carlsbergin sponsseilla järjestämä ja niitä ilmeisesti pidetään muissakin isoissa kaupungeissa. Paikalla pystyi osallistumaan kilpailuun jossa palkintona on tietenkin kisamatka mm-kisoihin. Piti rekisteröityä facebookilla tai sähköpostilla, ottaa kuva jossa oot liitettynä uusi paita päälle ja lopuksi huutaa hassuun pömpeliin niinkuin olisit stadionilla kannustamassa. Sen jälkeen palkinnoksi sai italian lipun tai kasvomaalin. Hauska tilaisuus, melkein kaikki vieraat oli meitä vaihtareita ja meidän kavereita. Paikka oli myös aivan upea, IED:n takapiha joka on siis design koulu. Sisäpihalla olevassa pienessä puutarhassa ilman katoksia ja sääkin onneksi suosi, aurinko paistoi ja sen laskettua riitti vielä lämpöä varmaan 20 astetta.
![]() |
| Uudet paidat |
![]() |
| True fanit |
Tiistaina käytiin yhdessä baarissa jossa on ns. open mic eli jos osaa pääsee soittamaan tai laulamaan. Meidän porukassa on yksi joka soittaa tosi hyvin kitaraa ja hänet sitten laitoimmekin lavalle. Kaikki tykkäsi Raulin soitosta tosi paljon ja hän jopa sai yhdeltä bändiltä levyn kuunneltavaksi. Vähän iski kateus kun kuuli kaikkia hyviä soittajia ja laulajia, kun itse ei osaa soittaa eikä laulaa. Ei täällä tässä parin viikon aikana hirveesti ihmeellisepää ole tapahtunut. Sardinia postaus on vielä matkalla, tän viikon aikana koitan saada ulos. Huomisen tentin jälkeen ei kauheesti kouluakaan oo tällä viikolla enään, joten senkin puolesta on enemmän aikaa. Kiekkoo tietty tuli katottua eilen ja tänään ei edes tullu enään vaivauduttua... Ei kauheen valoisalta näytä meidän tie mitaleille. Nyt takas tenttimatskun pariin.
Baci,
Kaisa
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)

















