torstai 29. toukokuuta 2014

Good times

Viikko kerkes taas vierähtää...
Viime perjantaina oli onneks jo ihan normaali fiilis ja pääsi vähän kavereitakin moikkaan. Ja onneksi lauantaina olin täysin terve ja Suomi-Tsekki pelin jälkeen alko kivat voitonjuhlat mulle, mutta ei mun tsekkikaverille :D Juhlat oli myös yhden ystävän läksiäiset ja kestikin lopulta ihan aamuseiskaan asti. Meillä oli superhauskaa ja nähtiin kaikkia kavereita samalla kertaa. Jonkun verran kuvamatskuakin tuli, mutta ei mun kameraan.


Seuraavana päivänä oli Astissa viininmaistajaiset, johon parhaat selviytyjät jopa pääsi. Eli minä ja kaverini joka lähti maanantaina pois. Siellä tapasimme myös kaksi muuta kaveria ja heidän kanssa sitten kierreltiin muutama tunti ja maisteltiin hyviä viinejä. Oltiin kuviteltu paikka ulos ja vähän torimeiningillä jossa ihmiset kiertelisivät eri kojuja. Paikalle päästyämme huomattiin että se on sisätiloissa ja kaikki muut osallistujat on vanhuksia :D Meillehän se tärkein asia oli että 5€ oli sisäänpääsymaksu ja sillä sai viinilasin, hienon kaulapussukan ja rajattomasti maistelua. Ostettiin jopa yksi pullo matkallekin hyvää skumppaa. Taso oli aivan loistava viineissä ja nyt kun täällä olen oppinut juomaan punkkua niin sitä pääasiassa tuli maisteltua.


Maisteluiden jälkeen pidettiin vielä "jäähyväisillallinen" ja mentiin porukalla hyvään pizzeriaan. Tunnelma oli iloinen ja tulikin varmasti naurettua koko viikon edestä. Hyvää läppää, ystäviä ja ruokaa, ei hyvään iltaan paljon muuta tarvita. Jatkettiin siitä vielä pojille ja hengailtiin vaan ja kuunneltiin musiikkia. Lopulta ilta venyi kolmeen asti ja seuraavana päivänä mulla ei ollut toivoakaan mennä kouluun yhdeksäksi. Kaikki univelka viikonlopulta ja muutenkin oli aika väsy joka puolella juoksemisesta. Herätyskello soi 7.30, mutta sammutin sen ja seuraavan kerran heräsinkin neljältä iltapäivällä.

Party time excellent

Tiistaina sit menin jo iloisena ja levänneenä kouluun ja kuulin samalla että kurssilla on ryhmätyö jonka palautus on seuraavana päivänä 8.30 viimeistään.. kuinka mahtavaa. No jäätiin sit mun ryhmän kanssa koulun jälkeen tekeen koko esitelmä konferenssista. Keskiviikkona tehtiin periaatteessa sama uudelleen, koska seuraava ryhmätyö oli tälle aamulle samaan aikaan palautus. Eilen onneksi oli koko päivä esitelmiä koulussa, joten me skipattiin ne ja tehtiin sillä ajalla ryhmätyö valmiiksi. Eilen olin myös puistossa lempparimeksikolaisten kanssa, kunnes alkoi sataa ja siirryimme sisälle. Illalla lähdettiin aperitiivolle hyvään paikkaan San Salvariossa, Sound Artiin. Sitä voin suositella jos tännepäin eksyy. Siitä jatkettiin vielä iltaa parilla drinkillä ja aikasin kahdentoista aikaan nukkuun. Aamulla olikin meidän ensimmäisen esitelmän vuoro heti ysiltä ja nyt tässä odotellaan toisen esittämistä ja katsellaan muiden esitelmiä.


Palaillaan taas...
Baci,
Kaisa

torstai 22. toukokuuta 2014

...add vodka

Jjoo toka osa tolle eilisen postaukselle tässä heei!

Koko viikonhan mua oli vaivannut yskä ja nuha, joiden oletin olevan allergiaa kun täällä on nyt vasta alkanut kunnolla siitepölyä näkymään. Ikinä ei mulle oo siitä tullut allergiaa, mutta täällä se koostuu ihan eri asioista niin ajattelin että se aiheuttaa ärsytystä. Perjantaina sain viimeinkin ostettua allergialääkkeetkin ennen kuin menin puistoon hengaileen kahden mun lempparimeksikolaisen kanssa. No meksikolaisten kanssa tietää miten ilta päättyy... ensimmäisellä metrolla kotiin tunnin unien jälkeen pummitussa sänkypaikassa. Huomasin heti silloin että yskä on vaan pahentunut ja olo oli muutenkin vähän kuumeinen ja ei johtunut edellisestä illasta. Kotiin päästyä nukuin noin 12 ja päätin sitten viimeinkin mitata kuumeen. Sitä ei ollut mutta flunssaolo paheni vain iltaan mennessä ja lauantai olikin vain kotipäivä.

Forza Juve!

Sunnuntaina oli Juventuksen isot bileet ja päätin jo heti että sitä en missaa. Koko joukkue ajoi bussilla kaupungin halki ja meno oli muutenkin hullua. Otin särkylääkkeet kuitenkin varuilta mukaan ettei tarvii kesken palata kaupungilta kotiin. Ensin päivällä kolmelta alkoi peli ja sitä oli kaverit irkkupubissa katselemassa, itse raahauduin toisten kaverien mukaan nappaamisen kautta paikalle ehkä puoli viiden aikaan kun peli oli jo melkein ohi. Nähtiin viimeiset minuutit ja se kuinka ihmiset meni kaduilla aivan sekaisin vaikka voitto tiedettiin jo ainakin kaksi viikkoa sitten. Autoilijat soitti torvea kadulla kuin hullut ja heiluttelivat lippuja ikkunasta ja huutelivat kaikille kadulla olijoille :D

Non c'è 2 senza 3
Ei kahta ilman kolmatta

Siitä käytiin hakeen vielä pari muuta kaveria mukaan ja otettiin suunnaksi toinen pääpiazzoista eli Castello. Siellä alkoi olla jo täyttä ja  ihmisiä istui katoilla ja bussikatoksien päällä. Ei ollut ihan samanlaista kuin viimeksi kun luultiin että voittoa jo juhlitaan. Joukkueen bussi saapui aukiolle ja kauhea tungos alkoi vallata koko paikan. Otettiin muutamat kuvat ja lähdettiin kohti seuraavaa piazzaa pääkatua pitkin, koska tiesimme että bussi tulee siitäkin ohi. Muutama muukin oli ajatellut samalla lailla ja yhtäkkiä meidän kymmenen hengen porukka oli ihan hajallaan. Vahingossa vartin yksinolon jälkeen törmäsin ja ihan kirjaimellisesti Marcoon ihan bussin edessä ja lähdettiin oikeasti sinne piazzalle. Kellään muulla ei toiminut netti puhelimessa paitsi mulla tässä ihanassa vanhassa nokiassani joka ei käytä mitään 3G:tä :D Saimme sitten soiteltua ja sovittua tapaamispaikan ja ihme kyllä kaikki löysi tien perille. Bussi saapui ja hengailtiin piazzalta katseltiin tapahtumia ja kun bussi oli juuri pääsemässä lähtemään sen perässä ollut Juven lippu syttyi vielä liekkeihin loppuhuipennukseksi. Minä pääsin kotiin jo ennen 23 yhdellä vikoista metroista ja olin niin iloinen että pääsi nukkuun.

Juve Storia di un Grande Amore

Maanantaina mulla oli uuden kurssin eka päivä ja tietenkin tärkeä kurssi jossa ei tämän seuraavan kolmen viikon aikana saisi olla poissaoloja. Yön aikana sain kuitenkin about 3 tuntia unta yskimiseltä ja niistämiseltä eli kauhean virkeänä en tunneille mennyt ja aamulla mittasin kuumeen ja tällä kertaa lämpöä oli. Tunnit oli niin tuskaa ja lähdinkin keskellä pois, kerroin opettajalle että menen lääkäriin toivottavasti ei haittaa. Kuulemma sen päivän pystyi opiskelemaan nettimateriaaleilla. Lääkärille sain ajan 17.15 ja kello oli siinä vaiheessa 12 joten päikkärit ja lääkäriin. Lääkäri oli tunnin myöhässä ja oma oloni oli niin surkea että melkein nukuin odotushuoneessa ja oikein tunsin muiden säälivät katseet. Vihdoin lääkärille päästyä perustarkastus ja toteaminen että antibiootit ja pari muuta lääkettä, kolme päivää kotona ja pitäis olla terve. Tiistai oli tähän mennessä kaikista kauhein päivä ja maanantaiyö huhhuh. Yöllä kuume nousi 39,8 asteseen ja minulla ei ikinä normaalisti ole yli 38,5 ja sekin tuntuu jo kidutukselta. Päivällä sama jatkui vaikka otin kuumelääkettäkin niin aina muutaman tunnin päästä nousi takaisin. Antibiootit sai olon niin huonoksi että koulusta ei voinu haaveillakaan. Lähetin sähköpostia opettajalle ja kysyin lisätehtäviä.

Pokaali ilmaan

Keskiviikkona sain vastauksen että valitettavasti oon ollut jo liikaa pois enkä voi suorittaa perjantain tenttiä, joudun sopimaan kahden muun opettajan kanssa jotakin että saan kaikki opintopisteet siis. Mutta päivä oli hyvä onneksi, aamulla en herännyt herätyskellon ääneen joten en onneksi turhaan koulullekaan mennyt. Pääsin jopa suihkuun, kauppaan ja sain pyykkiäkin pestyä. Tosin kaupan jälkeen olo oli kun maratonin juosseella jonkun tunnin. Toivottavasti tänään kun on jo kolmas päivä lääkkeillä oikeasti helpottaa ja pääsen ulos kotoa kun alkaa vähän jo ahdistaa pelkkä yksin hengailu. Lauantaiksi pitäisi tulla täysin terveeksi, koska silloin on jo yhdet läksiäisbileet ja ei varmaan ole hirveen tervettä mennä jos on heikko olo ja paljon ihmisiä ympärillä jotka saattaa tartuttaa uudestaan flunssaan. Nyt alkaa nää haikeat hetket kun ihmiset alkaa jo lähteä pikkuhiljaa. Onneks kuitenkin suurinosa on täällä kesäkuun loppuun kuin minäkin tai vielä pidempään eli ihan heinäkuulle asti.

Party people

Siinäpä viime viikko ja tää alkuviikko. Palaillaan !
Baci,
Kaisa

When life gives you lemons...

Viime viikon bloggailut jäi taas väliin vaikka oli koko viikko melkein vapaata. Sattui muutamia ei niin kivoja juttuja, vaikka joukkoon mahtui myös niitä hyviä hetkiä.

Maanantai aamuna oli tentti Business Managementistä ja kaikkien ylläriksi meidän professori oli päättänyt jakaa luokan kahtia koetta varten. Ensin toinen ryhmä tekee tentin ja sitten toinen, ja toka ryhmä tietenkin sai lisäaikaa lukemiseen. Saavuin paikalle heti jaon jälkeen tasan yhdeksältä ja koska olin luvannut mennä Milanoon Tiian ja Heidin kanssa päädyin änkeämään ekaan ryhmään. Sitten saimme vielä kuulla että aikaa on 35 minuuttia koko tenttiin. Tentti oli lopulta nelisivuinen joista kaksi oli ikäänkuin esseetehtäviä. Toissapäivänä sain tulokset ja eihän se tietty läpi mennyt, en edes kerinnyt vastata yhteen pidempään tehtävään kuin pari minuuttia ja aika loppui. Eipä se silloin haitannut kun olin jo asennoitunut kiireeseen eli äkkiä aamupalalle kotiin ja ekaan maholliseen junaan nokka kohti Milanoa.

Pistaasi ja Mango gelato

Milanossa kierreltiin koko päivä kauppoja ja välillä pysähdyttiin jätskillekin. Tulipahan Duomon katollakin käväistyä tälläin kesäaikana ja viimeksi kun mentiin hissillä, niin tällä kertaa otettiin kunnon urheilijoina rappuset ja eihän ne olleet yhtään pahat lopulta ajateltuna. Vahingossa tultiin alas kyllä hissillä kun ei löydetty rappusia takasin heti ja ei hissimies kysyny meidän lippuja :D Shoppaillessa itselin tuli ostettua yksi laukku vaikka ei todellakaan pitänyt ostaa mitään vaan pitää loppubudjetti reissuihin, mutta minkä sille voi että se oiken huusi mun nimeä. Illalla otin junan takaisin Torinoon ja sovittiin että seuraavana päivänä tytöt tulee kyläileen mun luo.



Tiistaina tytöt saapu Torinoon 11 aikaan ja ensimmäinen paikka johon heidät vein oli Porta Palazzon markkinat, ne euroopan suurimmat siis. Tai no ihan ensimmäinen oli lataamaan mun puhelimeen saldoa kun olin edellisenä päivänä unohtanut ja nyt ei ollut nettiä eikä mahdollisuutta soittaa tai tekstata ennen latausta. Porta Palazzolta jouduttiin käymään takaisin juna-aseman lähelle kun mun piti ostaa kavereiden kanssa liput peliin. Jännitettiin vähän että löytyykö niitä lippuja edes enään kun oli aika halvat yksilöt, onneksi kaikki viisi meistä sai liput ja olemme lähekkäin. Pojat istuu yhden rivin alempana ja me tytöt heti heidän yläpuolella. Peli on Unescon järjestämä hyväntekeväisyysturnaus Juventus legendat vs Real Madrid legendat. Lippujen oston jälkeen lähdettiin vaihteeks vähän shoppailemaan ja kiertämään kaupunkia. Päivä oli rentoa chillailua ystävien kesken ja keskityinkin enemmän seuraan kuin kuvien ottamiseen.

Klubin ovi Murazzissa
Illalla ennen tyttöjen junaa istuttiin sitten rautatieasemaa vastapäätä odottelemassa ja hengailemassa. Noo eiköhän sitten jossain välissä kun aloin kaivaan laukusta kännykkää kelloa katsoakseni ettei tytöt myöhästy junasta niin tadaa puhelinta ei ollut enään missään! Juuri aikasemmin sinä päivänä luin facebookista että yhdeltä kaveriltani joka on espanjassa vaihdossa oli lähtenyt kännykkä käveleen ja naureskelin sitä tytöille. Ja kun ei täällä oo juurikaan varkaita näkynyt ja keltään kaveriltakaan ole mitään varastettu... Kerta se on ensimmäinenkin ja minähän meidän kaveripiiristä nappasin sen. Siinä oli vähän epäuskonen fiilis ja ensimmäinen ajatus oli vain mennä sulkemaan liittymä. Saatoin tytöt junalle ja menin sen tekemään. Onneksi olin sopinut illallisen yhdellä kaverilla rautatieaseman lähellä  niin ei tarvinnut yksin jäädä miettimään puhelinta. En oikeasti tiennyt itkeäkö vai nauraa  :D Onneks pojilla on keinot piristämään ja risottoa varten ostettu viini tuhottiinkin kokonaan ja pikkusen vain käytettiin ruokaan.

Sorsia Po-joessa

Keskiviikko kuluikin sitten poliisilaitoksen löytämisessä ja katoamisilmoituksen teossa. Vähän mahdoton saada takasisin puhelinta kun ei oikein kunnon havaintoo kuka sen vei. Torstaina taas vakuutusyhtiön ilmoituksenteossa meni aikaa ja koitin keksiä mistä saada skanneri että pystyisi skannaamaan poliisiraportin. Lopulta päädyin ihan vaan kameralla ottamaan kuvan ja se onneksi riitti. Vaikka kai jostakin koululta olisi löytynyt skanneri, tähän päivään mennessä en ole löytänyt vielä sitä tulostushuonettakaan jota etsin maaliskuussa... Ainiin ja onnekkaasti kävi pelkkä puhelimen vieminen kun laukussa oli myös kamerani ja lompakko, jossa oli ajokortit ja muut. Siitä olen kyllä superkiitollinen. Olisi hienoa alkaa täältä uusimaan pankkikorttia ja ajokorttia. Kuvina vähän rändöm kuvia puhelimen viime päivistä ja yksi kamerasta joka on viime sunnuntailta.

Esimakua huomisen postauksesta

Loppuviikosta postaus huomenna ja tämä on lupaus :)
Baci,
Kaisa  

sunnuntai 11. toukokuuta 2014

Chill times

Heei oon täällä taas... Vähän jäi tossa loman jälkeen tää blogilomailu päälle. Täällä ei oikeestaan mitään ihmeellistä oo tapahtunu. Tenttiin lukemista taas kun huomenna on Business Managementin tentti ja sen jälkeen otan suunnaksi Milanon. Sinne saapui tänään kaks hyvää kaveria kesälomalleen. Ainiin ja hyvää vappua! Täällä oli ihan mahtava keli iltaan asti vappuna, mutta sit alkokin sataa rakeita ja niiden jälkeen kaatamalla vettä. Sehän oli tietty pojille juhlan paikka ja kun olimme matkalla baariin piti niitten riisua boksereille ja tanssia sadetanssia. Että semmonen vappu oli tänä vuonna.

Nössykät suojassa rakeilta

Viikko sitten sunnuntaina Juventus voitti italian mestaruuden eli Serie A:n ja kaupungilla oli kaikki jotka ees vähän seuraavat jalkapalloa. Kaupunki oli mennyt ihan hulluksi heti pelin jälkeen ja me liityttiin juhlintaan vasta illallisen jälkeen niin villeimmät kannattajat olivat jo väsähtäneet ja menneet kotiin. Siitä huolimatta bongattiin kyllä mm. traktori joka oli koristeltu, skootteripojat jotka heilutteli lippua aukioilla ja yhdellä aukiolla oli vihreä-valko-punasavua vielä meidänkin mennessä. Odotimme vähän joukkueen saapumista juhliin, mutta kuulemma heillä on tapana tullu kaupunkiin vasta kauden viimeisen pelin jälkeen eli 18.päivä ilmeisesti isompi juhlinta tulossa.

Juve traktori


Viime maanantaina oli Italian jalkapallomaajoukkueen uuden paidan julkistamistilaisuus täällä Torinossa, jonne päästiin kun yksi kavereista oli mukana järjestämässä bileitä. Tapahtuma oli Puman ja Carlsbergin sponsseilla järjestämä ja niitä ilmeisesti pidetään muissakin isoissa kaupungeissa. Paikalla pystyi osallistumaan kilpailuun jossa palkintona on tietenkin kisamatka mm-kisoihin. Piti rekisteröityä facebookilla tai sähköpostilla, ottaa kuva jossa oot liitettynä uusi paita päälle ja lopuksi huutaa hassuun pömpeliin niinkuin olisit stadionilla kannustamassa. Sen jälkeen palkinnoksi sai italian lipun tai kasvomaalin. Hauska tilaisuus, melkein kaikki vieraat oli meitä vaihtareita ja meidän kavereita. Paikka oli myös aivan upea, IED:n takapiha joka on siis design koulu. Sisäpihalla olevassa pienessä puutarhassa ilman katoksia ja sääkin onneksi suosi, aurinko paistoi ja sen laskettua riitti vielä lämpöä varmaan 20 astetta.

Uudet paidat


True fanit

Tiistaina käytiin yhdessä baarissa jossa on ns. open mic eli jos osaa pääsee soittamaan tai laulamaan. Meidän porukassa on yksi joka soittaa tosi hyvin kitaraa ja hänet sitten laitoimmekin lavalle. Kaikki tykkäsi Raulin soitosta tosi paljon ja hän jopa sai yhdeltä bändiltä levyn kuunneltavaksi. Vähän iski kateus kun kuuli kaikkia hyviä soittajia ja laulajia, kun itse ei osaa soittaa eikä laulaa. Ei täällä tässä parin viikon aikana hirveesti ihmeellisepää ole tapahtunut. Sardinia postaus on vielä matkalla, tän viikon aikana koitan saada ulos. Huomisen tentin jälkeen ei kauheesti kouluakaan oo tällä viikolla enään, joten senkin puolesta on enemmän aikaa. Kiekkoo tietty tuli katottua eilen ja tänään ei edes tullu enään vaivauduttua... Ei kauheen valoisalta näytä meidän tie mitaleille. Nyt takas tenttimatskun pariin.

Baci,
Kaisa