Eilen palasin takaisin kotiin ja huh oli kyllä mukavaa vaan hengailla kotona. Nyt on tullut oltua kolme viikkoa aika lailla koko ajan jossain tai joku täällä ja vaikka se onkin kivaa että pääsee näkemään tuttuja niin oli ihana rentoutua. Tänään sai nukkua pitkään ja mennä tuttuun ruokakauppaan jne. Sardinian pääsiäinen tuli nähtyä, mutta sitä ennen kävin myös Genovassa ja Bergamossa.
![]() |
| Aamukahvit ja teet |
Genovassa kävin viime viikon maanantaina äidin kanssa ja tietenkin sille päivälle sattui kaikista huonoin keli koko aikana jona äitini oli täällä. Saavuimme aamusta Genovaan ja menimme satama-alueelle kahville, joka oli vähän matkan päässä juna-asemasta. Jo sillä matkalla sai paikasta vähän likaisen kuvan ja se vain vahvistui kun menimme satamaan kävelemään. Genovahan on Italian suurin satamakaupunki ja välimeren toiseksi suurin. Satamasta löytyy Genovan akvaario, joka on suosittu nähtävyys jos kaupunkiin eksyy. Meitä se ei niin paljoa kiinnostanut että oltaisiin maksettu 20€ lipusta, mutta jos kiinnostaa kaikki merenelävät niin kuulemma on sen arvoinen. Satamasta löytyi myös iso merirosvolaiva, joka oli rakennettu jotain elokuvaa varten.
![]() |
| Satama-aluetta |
![]() |
| Genova lentokoneesta |
Kun satama oli nähty otimme metron Piazza Ferrarille, joka on keskustan pääaukio. Siellä on kauniita rakennuksia ja hieno suihkulähde, eikä yhtään niin likainen tunnelma kuin satamassa. Aukiolta lähti shoppailukatu, jossa oli aikalailla kaikki samat kaupat kuin Torinossakin. Kävimme myöhäisellä lounaalla ja sitten totesimme että eiköhän tämä kaupunki ole nähty. Otimme sitten seuraavan junan takaisin Torinoon ja saimme vielä nauttia auringonpaisteesta, jota ei ihan liikaa Genovassa näkynyt. Illalla kävimme vähän pyörimässä kaupungilla ja tulimme aikaisin takaisin pakkaamaan laukut valmiiksi seuraavalle päivälle.
| Piazza Ferrari |
Baci,
Kaisa




Ei kommentteja:
Lähetä kommentti