Heippa!
Täällä saa vielä pääsiäislomailla vähäsen ja käydä Torinon Jazzfesteillä, jotka alkoivat tossa perjantaina. Nyt on myös hyvää aikaa kirjotella tännekin, vielä on Bergamon reissu ja Sardinia jäljellä näistä pääsiäisajan reissuista. Siellä Bergamossa tuli tosiaan äitin kanssa pyörähdettyä ja vastoin mun kuvitelmia se olikin tosi hieno kaupunki. Jotenkin on aina tullut miellettyä se vaan pikkukyläksi, johon ryanair laskeutuu lähelle Milanoa.
Otimme hotellin yhdeksi yöksi sieltä, koska äidin lento oli aamulla jo kuuden jälkeen eikä olisi järkeä milanosta tai torinosta asti lähteä silloin seikkailemaan kohti lentokenttää. Luultavasti ei pääsisikään muulla kuin taksilla. Hotelli tai siis bed and breakfast se olikin sijaitsi tosi lähellä rautatieasemaa ja kaikkia bussiyhteyksiä. Mekin menimme lentokentälle taksilla ja mä otin bussin takaisin hotellille kun äidin lähdön jälkeen kuudelta ne jo kulkivat ja pääsi melkein suoraan takaisin hotellille ja nukkuun.
Bergamossa on "kaksi kaupungia" Citta Alta ja Citta Bassa. Me tutustuimme enemmän Citta Altaan, joka sijaitsi korkealla kuten nimestäkin voi päätellä. Sinne pääsi bussilla suoraan juna-asemalta muutamalla eurolla ja näimmekin alakaupungin keskustan siinä samalla bussissa istuessa. Vanhakaupunki oli todella kaunis ja näkymät sen reunoilta aivan mahtavat. Kaupunki sijaitsee nätisti ihan alppien loppupäässä ja siitä näki koko Bergamon.
Me emme edes käyneet koko vanhaa kaupunkia läpi, vaan ehkä puolet siitä ja jäi todella hyvä ensivaikutelma. Kaupunki ei ole ihmeellisen kuuluisa, mutta kyllä siellä päivä tai pari kannattaa viettää jos sattuu lähistöllä olemaan tai esimerkiksi sillä ryanairilla sinne laskeutumaan. Kuvat melkein kokonaan Citta Altan muureilta, jotka oli vähän kuin näköalatasanne.
| Ihan turistina tietty! |
Baci,
Kaisa
Kaisa


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti