Anteeksi että on jääny vähän taukoo tähän kirjoitteluun. Ensin oli tosiaan iskä kylässä, sitten heti perään tuli äiti, tänään tulee yksi kaveri ja huomenna onkin matka jo kohti Sardiniaa moikkaan yhtä kaveria. On ollut kevyttä kiirettä tässä koko tämän kuun, luultavasti myös tiistaina Sardiniasta tultuani suunnitellaan joku reissu loppuviikolle...
![]() |
| La Mole Antonelliana |
![]() |
| Hieno talo |
Siinä oli mulla välissä pari vapaapäivää, jotka menikin puistossa aurinkoa ottaessa ja taisin yhdellä italian tunnillakin käväistä. Tuli taas nähtyä paljon kavereita, että he ei ihmettele mihin taas katoan kun äiti saapuu. Täällä on niin tottunut että ystävät on vähän kuin perhe, joita näkee lähes joka päivä. Ei täällä yksin ole edes kiva viettää aikaa.
![]() |
| Junaselfie äitin kans |
Perjantaina vietinkin koko päivän junassa. Lähdin torinosta vähän ennen kahta lähtevällä junalla, joka oli kuitenkin lakon tai jonkun vastaavan takia 35 minuuttia myöhässä ja myöhästyin jatkoyhteydestä Bergamoon. Onneksi lippu oli vain paikallisjunaan, eli sen sai käyttää neljän tunnin aikana siitä kun se on validated (apuaa on unohtunu tää suomeks!) ja junia Bergamoon päin menikin tunnin välein. Bergamoon päästyä selvitin mistä saan lentokenttäbussin ja lipun siihen. Se oli onneksi tosi helppo, rautatieasemaa vastapäätä löytyi pysäkki ja Tabaccheria jossa lippuja myydään. Siinä oli kuitenkin vielä 2,5 tuntia aikaa äidin lennon tuloon niin jäin ottamaan vähän aurinkoa aukiolle joka oli aseman edessä. Kentälle mentyäni näinkin melkein heti jo äidin ja otimme heti bussin takaisin kaupunkiin, jotta päästäisiin taas junalle. Junalla teimme saman lenkin kuin minä tullessa eli Bergamo-Milano Milano-Torino. Lopulta pääsimme Torinoon päivän viimeisellä junalla kello 1.10 ja otimme taksin kotiini.
Lauantain ja sunnuntain käytimme äidin kanssa Torinossa pyörimiseen. Aloitimme aperitiivolla/lounaalla Piazza Vittorio Venetolla, joka on toinen pääpiazzoista jossa yleensä järjestetään kaikki konsertit ja muutkin. Siitä kävelimme kaupungin läpi ja kierreltiin vähän nähtävyyksiä. Tietysti lauantaina kun on isoin toripäivä niin vein äidin Porta Palazzolle ja sinne kuluikin aika kauan aikaa ihan vain pyörimiseen. Sieltä lähdimmekin kauhean hedelmämäärän kanssa kohti kotia ja hetken huilausta. Illalla kävimmekin vain meidän lähellä syömässä ja sen jälkeen pienellä kävelyllä Valentinon puiston toiseen päähän.
Sunnuntaina vietimme lähes koko päivän Le Gru nimisessä ostoskeskuksessa, vaikka ulkonakin olisi ollut ihana ilma. Saimme siellä hoidettua äidille hiustenleikkuun ja jotain tuliaishommia. Illemmalla käytiin vielä syömään Gelatot ja katsomaan kaksi piazzaa jotka jäi lauantaina näyttämättä.
![]() |
| Välipala LeGrussa |
![]() |
| Turistit liikkeellä |
![]() |
| Gelato hetki |
Siinä viime viikkoa, maanantain reissusta Genovaan ja eilen käydyn Bergamon nähtävyyksistä tulee ihan omat postaukset myöhemmin.
Baci,
Kaisa









Ei kommentteja:
Lähetä kommentti