torstai 22. toukokuuta 2014

When life gives you lemons...

Viime viikon bloggailut jäi taas väliin vaikka oli koko viikko melkein vapaata. Sattui muutamia ei niin kivoja juttuja, vaikka joukkoon mahtui myös niitä hyviä hetkiä.

Maanantai aamuna oli tentti Business Managementistä ja kaikkien ylläriksi meidän professori oli päättänyt jakaa luokan kahtia koetta varten. Ensin toinen ryhmä tekee tentin ja sitten toinen, ja toka ryhmä tietenkin sai lisäaikaa lukemiseen. Saavuin paikalle heti jaon jälkeen tasan yhdeksältä ja koska olin luvannut mennä Milanoon Tiian ja Heidin kanssa päädyin änkeämään ekaan ryhmään. Sitten saimme vielä kuulla että aikaa on 35 minuuttia koko tenttiin. Tentti oli lopulta nelisivuinen joista kaksi oli ikäänkuin esseetehtäviä. Toissapäivänä sain tulokset ja eihän se tietty läpi mennyt, en edes kerinnyt vastata yhteen pidempään tehtävään kuin pari minuuttia ja aika loppui. Eipä se silloin haitannut kun olin jo asennoitunut kiireeseen eli äkkiä aamupalalle kotiin ja ekaan maholliseen junaan nokka kohti Milanoa.

Pistaasi ja Mango gelato

Milanossa kierreltiin koko päivä kauppoja ja välillä pysähdyttiin jätskillekin. Tulipahan Duomon katollakin käväistyä tälläin kesäaikana ja viimeksi kun mentiin hissillä, niin tällä kertaa otettiin kunnon urheilijoina rappuset ja eihän ne olleet yhtään pahat lopulta ajateltuna. Vahingossa tultiin alas kyllä hissillä kun ei löydetty rappusia takasin heti ja ei hissimies kysyny meidän lippuja :D Shoppaillessa itselin tuli ostettua yksi laukku vaikka ei todellakaan pitänyt ostaa mitään vaan pitää loppubudjetti reissuihin, mutta minkä sille voi että se oiken huusi mun nimeä. Illalla otin junan takaisin Torinoon ja sovittiin että seuraavana päivänä tytöt tulee kyläileen mun luo.



Tiistaina tytöt saapu Torinoon 11 aikaan ja ensimmäinen paikka johon heidät vein oli Porta Palazzon markkinat, ne euroopan suurimmat siis. Tai no ihan ensimmäinen oli lataamaan mun puhelimeen saldoa kun olin edellisenä päivänä unohtanut ja nyt ei ollut nettiä eikä mahdollisuutta soittaa tai tekstata ennen latausta. Porta Palazzolta jouduttiin käymään takaisin juna-aseman lähelle kun mun piti ostaa kavereiden kanssa liput peliin. Jännitettiin vähän että löytyykö niitä lippuja edes enään kun oli aika halvat yksilöt, onneksi kaikki viisi meistä sai liput ja olemme lähekkäin. Pojat istuu yhden rivin alempana ja me tytöt heti heidän yläpuolella. Peli on Unescon järjestämä hyväntekeväisyysturnaus Juventus legendat vs Real Madrid legendat. Lippujen oston jälkeen lähdettiin vaihteeks vähän shoppailemaan ja kiertämään kaupunkia. Päivä oli rentoa chillailua ystävien kesken ja keskityinkin enemmän seuraan kuin kuvien ottamiseen.

Klubin ovi Murazzissa
Illalla ennen tyttöjen junaa istuttiin sitten rautatieasemaa vastapäätä odottelemassa ja hengailemassa. Noo eiköhän sitten jossain välissä kun aloin kaivaan laukusta kännykkää kelloa katsoakseni ettei tytöt myöhästy junasta niin tadaa puhelinta ei ollut enään missään! Juuri aikasemmin sinä päivänä luin facebookista että yhdeltä kaveriltani joka on espanjassa vaihdossa oli lähtenyt kännykkä käveleen ja naureskelin sitä tytöille. Ja kun ei täällä oo juurikaan varkaita näkynyt ja keltään kaveriltakaan ole mitään varastettu... Kerta se on ensimmäinenkin ja minähän meidän kaveripiiristä nappasin sen. Siinä oli vähän epäuskonen fiilis ja ensimmäinen ajatus oli vain mennä sulkemaan liittymä. Saatoin tytöt junalle ja menin sen tekemään. Onneksi olin sopinut illallisen yhdellä kaverilla rautatieaseman lähellä  niin ei tarvinnut yksin jäädä miettimään puhelinta. En oikeasti tiennyt itkeäkö vai nauraa  :D Onneks pojilla on keinot piristämään ja risottoa varten ostettu viini tuhottiinkin kokonaan ja pikkusen vain käytettiin ruokaan.

Sorsia Po-joessa

Keskiviikko kuluikin sitten poliisilaitoksen löytämisessä ja katoamisilmoituksen teossa. Vähän mahdoton saada takasisin puhelinta kun ei oikein kunnon havaintoo kuka sen vei. Torstaina taas vakuutusyhtiön ilmoituksenteossa meni aikaa ja koitin keksiä mistä saada skanneri että pystyisi skannaamaan poliisiraportin. Lopulta päädyin ihan vaan kameralla ottamaan kuvan ja se onneksi riitti. Vaikka kai jostakin koululta olisi löytynyt skanneri, tähän päivään mennessä en ole löytänyt vielä sitä tulostushuonettakaan jota etsin maaliskuussa... Ainiin ja onnekkaasti kävi pelkkä puhelimen vieminen kun laukussa oli myös kamerani ja lompakko, jossa oli ajokortit ja muut. Siitä olen kyllä superkiitollinen. Olisi hienoa alkaa täältä uusimaan pankkikorttia ja ajokorttia. Kuvina vähän rändöm kuvia puhelimen viime päivistä ja yksi kamerasta joka on viime sunnuntailta.

Esimakua huomisen postauksesta

Loppuviikosta postaus huomenna ja tämä on lupaus :)
Baci,
Kaisa  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti