torstai 22. toukokuuta 2014

...add vodka

Jjoo toka osa tolle eilisen postaukselle tässä heei!

Koko viikonhan mua oli vaivannut yskä ja nuha, joiden oletin olevan allergiaa kun täällä on nyt vasta alkanut kunnolla siitepölyä näkymään. Ikinä ei mulle oo siitä tullut allergiaa, mutta täällä se koostuu ihan eri asioista niin ajattelin että se aiheuttaa ärsytystä. Perjantaina sain viimeinkin ostettua allergialääkkeetkin ennen kuin menin puistoon hengaileen kahden mun lempparimeksikolaisen kanssa. No meksikolaisten kanssa tietää miten ilta päättyy... ensimmäisellä metrolla kotiin tunnin unien jälkeen pummitussa sänkypaikassa. Huomasin heti silloin että yskä on vaan pahentunut ja olo oli muutenkin vähän kuumeinen ja ei johtunut edellisestä illasta. Kotiin päästyä nukuin noin 12 ja päätin sitten viimeinkin mitata kuumeen. Sitä ei ollut mutta flunssaolo paheni vain iltaan mennessä ja lauantai olikin vain kotipäivä.

Forza Juve!

Sunnuntaina oli Juventuksen isot bileet ja päätin jo heti että sitä en missaa. Koko joukkue ajoi bussilla kaupungin halki ja meno oli muutenkin hullua. Otin särkylääkkeet kuitenkin varuilta mukaan ettei tarvii kesken palata kaupungilta kotiin. Ensin päivällä kolmelta alkoi peli ja sitä oli kaverit irkkupubissa katselemassa, itse raahauduin toisten kaverien mukaan nappaamisen kautta paikalle ehkä puoli viiden aikaan kun peli oli jo melkein ohi. Nähtiin viimeiset minuutit ja se kuinka ihmiset meni kaduilla aivan sekaisin vaikka voitto tiedettiin jo ainakin kaksi viikkoa sitten. Autoilijat soitti torvea kadulla kuin hullut ja heiluttelivat lippuja ikkunasta ja huutelivat kaikille kadulla olijoille :D

Non c'è 2 senza 3
Ei kahta ilman kolmatta

Siitä käytiin hakeen vielä pari muuta kaveria mukaan ja otettiin suunnaksi toinen pääpiazzoista eli Castello. Siellä alkoi olla jo täyttä ja  ihmisiä istui katoilla ja bussikatoksien päällä. Ei ollut ihan samanlaista kuin viimeksi kun luultiin että voittoa jo juhlitaan. Joukkueen bussi saapui aukiolle ja kauhea tungos alkoi vallata koko paikan. Otettiin muutamat kuvat ja lähdettiin kohti seuraavaa piazzaa pääkatua pitkin, koska tiesimme että bussi tulee siitäkin ohi. Muutama muukin oli ajatellut samalla lailla ja yhtäkkiä meidän kymmenen hengen porukka oli ihan hajallaan. Vahingossa vartin yksinolon jälkeen törmäsin ja ihan kirjaimellisesti Marcoon ihan bussin edessä ja lähdettiin oikeasti sinne piazzalle. Kellään muulla ei toiminut netti puhelimessa paitsi mulla tässä ihanassa vanhassa nokiassani joka ei käytä mitään 3G:tä :D Saimme sitten soiteltua ja sovittua tapaamispaikan ja ihme kyllä kaikki löysi tien perille. Bussi saapui ja hengailtiin piazzalta katseltiin tapahtumia ja kun bussi oli juuri pääsemässä lähtemään sen perässä ollut Juven lippu syttyi vielä liekkeihin loppuhuipennukseksi. Minä pääsin kotiin jo ennen 23 yhdellä vikoista metroista ja olin niin iloinen että pääsi nukkuun.

Juve Storia di un Grande Amore

Maanantaina mulla oli uuden kurssin eka päivä ja tietenkin tärkeä kurssi jossa ei tämän seuraavan kolmen viikon aikana saisi olla poissaoloja. Yön aikana sain kuitenkin about 3 tuntia unta yskimiseltä ja niistämiseltä eli kauhean virkeänä en tunneille mennyt ja aamulla mittasin kuumeen ja tällä kertaa lämpöä oli. Tunnit oli niin tuskaa ja lähdinkin keskellä pois, kerroin opettajalle että menen lääkäriin toivottavasti ei haittaa. Kuulemma sen päivän pystyi opiskelemaan nettimateriaaleilla. Lääkärille sain ajan 17.15 ja kello oli siinä vaiheessa 12 joten päikkärit ja lääkäriin. Lääkäri oli tunnin myöhässä ja oma oloni oli niin surkea että melkein nukuin odotushuoneessa ja oikein tunsin muiden säälivät katseet. Vihdoin lääkärille päästyä perustarkastus ja toteaminen että antibiootit ja pari muuta lääkettä, kolme päivää kotona ja pitäis olla terve. Tiistai oli tähän mennessä kaikista kauhein päivä ja maanantaiyö huhhuh. Yöllä kuume nousi 39,8 asteseen ja minulla ei ikinä normaalisti ole yli 38,5 ja sekin tuntuu jo kidutukselta. Päivällä sama jatkui vaikka otin kuumelääkettäkin niin aina muutaman tunnin päästä nousi takaisin. Antibiootit sai olon niin huonoksi että koulusta ei voinu haaveillakaan. Lähetin sähköpostia opettajalle ja kysyin lisätehtäviä.

Pokaali ilmaan

Keskiviikkona sain vastauksen että valitettavasti oon ollut jo liikaa pois enkä voi suorittaa perjantain tenttiä, joudun sopimaan kahden muun opettajan kanssa jotakin että saan kaikki opintopisteet siis. Mutta päivä oli hyvä onneksi, aamulla en herännyt herätyskellon ääneen joten en onneksi turhaan koulullekaan mennyt. Pääsin jopa suihkuun, kauppaan ja sain pyykkiäkin pestyä. Tosin kaupan jälkeen olo oli kun maratonin juosseella jonkun tunnin. Toivottavasti tänään kun on jo kolmas päivä lääkkeillä oikeasti helpottaa ja pääsen ulos kotoa kun alkaa vähän jo ahdistaa pelkkä yksin hengailu. Lauantaiksi pitäisi tulla täysin terveeksi, koska silloin on jo yhdet läksiäisbileet ja ei varmaan ole hirveen tervettä mennä jos on heikko olo ja paljon ihmisiä ympärillä jotka saattaa tartuttaa uudestaan flunssaan. Nyt alkaa nää haikeat hetket kun ihmiset alkaa jo lähteä pikkuhiljaa. Onneks kuitenkin suurinosa on täällä kesäkuun loppuun kuin minäkin tai vielä pidempään eli ihan heinäkuulle asti.

Party people

Siinäpä viime viikko ja tää alkuviikko. Palaillaan !
Baci,
Kaisa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti