![]() |
| Uusi kotitalo |
Eilen käytiin tietty vähän juhlimassa meitä ja meidän kämppää. Tehtiin eka lasagnea ja juotiin siinä pari pulloa viiniä ja myöhemmin lähdettiin slovakialaisten ja meksikolaisten kotiin jatkamaan iltaa. Sitten sieltä baariin jossa oli Erasmus-bileet, eli toisin sanoen vaihtaribileet. Erasmus on vaihto-ohjelman nimi jossa me kaikki olemme. Lapsus oli mielestäni vähän outo paikka, klubi jossa lähes kaikki olivat takit päällä vaikka olisi ollut narikkakin. Ehkä ens kerralla siitä saa paremman kuvan kun tietää vähän kuinka täällä "baarikäyttäydytään". Pojathan ei baariin asti selvinneet, tai portugali olis selvinnyt mutta italia oli niin hyvässä kunnossa että päätti ihan itse lähteä kotiin. Täytyy varmaan alkaa täällä opettamaan ihmisiä juomaan :D No hauskaa oli ja tutustuin ainakin uusiin ihmisiin.
![]() |
| Chili con carne mexicana lounaana |
Tänään olikin kämppiksillä pikkasen oloja ja mulla hieman myös. Mutta kun niistä selvittiin lähdettiin Eduardon kanssa pyöräilemään kohti keskustaa ja hakemaan kotiin netti. Hommattiin siis eilen Erasmus tapaamisen jälkeen tobike kortit joilla saamme pyöräillä paikasta toiseen ilmaiseksi aina puolen tunnin ajan ja ne saa pyörä-asemilta joita on ympäri kaupunkia. Ne täytyy aina palauttaa takaisin samanlaiselle asemalle ja tobikella on myös oma sovellus puhelimeen josta pystyy tarkistamaan onko vapaita pyöriä ja paikkoja joihin jättää sen. Niin kätevää, eikä tarvitse huolehtia että joku varastaa pyörän tai mitään. Kortti jonka me ostimme maksoi 25€ ja se on voimassa vuoden, mutta siellä oli saatavissa myös päivä, viikko ja kuukausikortteja.
![]() |
| Tobike pyörä |
Erasmus tapaaminen oli ihan ok, lähinnä siellä kerrottiin asioista joita olimme jo ehtineet tekemään. Siellä oli myös ilmoittautuminen italian kurssille, joista valitsin intermediate, mutta ekalla tunnilla on koe jolla tarkastetaan oikea taso. Voi olla että italiani on sen verran ruosteessa että joudun beginners kurssille. Tapaamisen hyvä puoli oli, että tapasimme kerralla lähes kaikki vaihtarit ja saimme paljon uusia tuttuja. Yhtään suomalaista ei ainakaan tässä tapaamisessa ollut, joten luultavasti tulen puhumaan huono suomi tyylillä kun palaan takaisin. No saapahan hiottua italian paremmaksi. Englannin puhumisesta ei onneksi tarvitse huolehtia yhtään, koska kaikki puhuvat huonompaa enkkua (ainakin paikalliset). Suomessa on asiat niin hyvin, koska opiskelemme englantia heti ala-asteelta lähtien ja siihen oikeasti panostetaan. Tämä on siis hyvä tapa hankkia rohkeutta enkun puhumiseen koska ei tarvitse pelätä puhuvansa väärästä asiasta tai muuta, muut ihmiset eivät luultavasti kuitenkaan ymmärrä :D
![]() |
| Pyöräilymaisemia Po-joen rannasta |
Netin hommaaminen tänne oli suhteellisen helppoa, kävimme Wind operaattorilla kyselemässä vaihtoehdoista ja Eduardo päätyi ottamaan mobiilireitittimen (oli pakko googlettaa) ja minä otin nettitikkuun sim-kortin. Minulla oli siis nettitikku valmiiksi mukana niin en tarvinnut muuta. Hinnat oli ihan ok, 15€ kuukausi ja siirtorajana 10gt, jonka jälkeen nopeus laskee. Käytännössä siis rajaton netti pienellä nopeusrajoituksella. Mobiilireititin juttu maksoi myös 15€/kk mutta itse vempele oli 49€, kun taas nettitikku olisi ollut 39€.
![]() |
| Löydettiin jäätä! |
Illallista ei ollut tänään onneksi "pakko" syödä, kun kokkailimme kaikki itsellemme. Tai siis Eduardo kokkasi, Luca tilasi pizzan ja itse en syönyt kuin vähän leipää. Yleensä kotona syön yhden lämpimän ruuan päivässä ja nyt tämän koko viikon olen syönyt lounaan 13-15 välillä ja vielä illalla 20-23 välillä illallista. Pojat tietty vähän ihmetteli, kun ovat tottuneet tuohon rytmiin aina, mutta mä oon täällä muutenkin ollut niille ihan ihme ihminen. Varsinkin kun eilen tarjosin salmiakkimaistiaiset, ei ollut ihan lempparia ilmeistä päätellen :D
![]() |
| Nähtiin myös vähä actionia |
Kuvissa oleva jää oli niin iso ihmetys mulle, koska ei täällä ole edes ollut yhtään pakkasta. Selitys kuitenkin löytyi vierestä, jossa oli kyltti luisteluradasta. He siis purkivat yhdellä piazzalla olevaa luistelurataa, vaikka kaiken järjen mukaan sen olisi voinut antaa vain sulaa. Pyöräillessämme näimme myös palo-auton toimessa, emme tosin tiedä mitä tapahtui, mutta jotakin katolla oli käynyt. Pian toivottavasti varaamme myös hotellin ensi viikolle Milanoon, koska fashionweek. Pakko mennä ulkopuolelle katselemaan ja kuvailemaan tyylikkäitä ihmisiä ja olen halunnut jo pitkään päästä kaupunkiin samaan aikaan fashionweekin kanssa. Onneksi Eduardo on ihan täysillä mukana tässä suunnitelmassa. Tänään olemme vielä miettimässä lähdemmekö ulos vai jäämmekö vain kotiin hengaileen, varsinkin kun nyt on nettikin kotona. Luca on ainakin jäämässä kotiin, koska hänen piti tänään matkustaa kotiinsa jonnekin keski-italiaan, mutta jostain pikku syystä se siirtyi huomiselle.
Ciao!
Baci,
Kaisa






Kiva ettet ole enään koditon ,ja uskon että kämppis pojatkin ovat mukavia..Laita kuvia muoti jutuista.
VastaaPoistaKiitos :) kyllä pojat joo on ihan loistavia. Tietenkin, Milanosta tulee paljon kuvia
Poista