keskiviikko 12. helmikuuta 2014

Buona sera!

Hyvää iltaa siis :) 
Eilinen oli ihan liian matkustuspäivä, bussi Milanon Malpensa lentokentältä oli tosi helppo ratkaisu kun oli tulossa Torinoon. Tosin bussi oli paria paikkaa vaille täysi, mutta matka meni aika nopeasti varsinkin kun torkahtelin siinä välillä musiikkia kuunnellessa. Noin kaksi tuntia oli arvioitu aika, mutta itse matkaan taisi mennä 1,5 tuntia koska matkatavaroiden lastaaminen vei aikaa. Hostellille mennessä otimme taksin portugalilaisen pojan kanssa, jonka kanssa varasimme myös huoneet ja olemme etsineet asuntoa hänen ja yhden puolalaisen tytön kanssa. En siis ketään tuntematonta napannut samaan taksiin. 

Aamupala croissant

Hostelli oli aivan loistava, vastaanoton ihmiset hyvin mukavia ja he kertoivat lähes kaiken mitä alueesta tulee tietää. Hostelli oli Tomato Backpackers Hotel, eli se taisikin olla hotelli. Olin koko ajan varma että asuimme hostellissa, no ei se kai niin vaarallista oli. Se sijaitsi San Salvarion alueella lähellä juna-asema Porta nuovaa, josta menee ratikka minun koululleni eli ekonomian rakennukselle. Lähellä juna-asemaa löytyi alue jossa oli muutamia ostoskatuja ja siellä oli esimerkiksi Zaran, Sephoran ja Guessin liikkeet. Ne tietenkin olivat illalla jo kiinni kun lähdimme Eduardon kanssa kiertelemään ja etsimään hyvää ravintolaa. Hotellia voin siis suositella lämpimästi, jos ei ole tottunut viiden tähden hotelleihin. Yhden hengen huone jossa olin täytti perustarpeet, sänky, pistorasioita, wc ja wifi. Sänky tosin oli vähän huono minun selälle ja huone vähän kylmä yöllä, mutta girls gotta do what a girls gotta do.

Tomato Backpackers Hotel

Eilen illalla jouduimme etsimään uuden hotellin, koska Tomatossa ei ollut enään tilaa meille useammalle yölle. Onneksi löysimme jotakin kautta hyvän kuuloisen ja lähellä keskustaa olevan hotellin, jonka hintakaan ei ollu aivan liikaa. Hotel Alexandra on tämän paikan nimi, jossa parhaillaankin kirjoittelen tätä postausta. Muuten todella hyvä ja laadukkaampi kuin edellinen (kolme tähteä) paitsi että wifi on maksullinen ja hinta on 9€/3h. Otimme molemmat sen tälle päivälle, mutta onneksi nyt kun sain tänään hommattua italialaisen liittymän itselleni niin sain netin takaisin puhelimeen ja voin sitä kautta bloggailla tai jakaa netin läppärille. Yllättävän helppoa oli hommata kuukausimaksullinen liittymä, vaikka ei ole osoitetta italiassa eikä mitään muutakaan. Kävelin liikkeeseen ja kysyin puhutteko englantia, italiaksi tietenkin ja sain melkein saman tien jonkun nuorille tarkoitetun liittymän käteen. Hintakaan ei ollut paha, aloitusmaksu 10€, palvelumaksu 3€ ja itse kuukausimaksu 10€. Joten tämän jälkeen tarvitsee enään maksaa pelkkää kuukausimaksua.

Parveke oli sisäpihalle

Tänään kävin koulullani pyörähtään ensimmäistä kertaa ja ohhoh, vähän oli eri kaliiberia kuin meillä Ikaalisissa tai edes Tampereella. Kaunis vanha rakennus ja varmaan kahden tamkin kokoinen. Näkymät  koulun takaa olivat alpeille. Ensivaikutelma oli että koulu on hyvin massiivisen näköinen, kun pääsin ratikalla kohdalle. Sellainen se oli myös sisäpuolelta, luokkahuoneet näyttivät aika tavallisilta, mutta käytävät olivat samaa sarjaa julkisivun kanssa. Koulu oli aika lailla tyhjä arpa, henkilö joka pystyy ottamaan yhteyden Suomeen ja hoitaan asioita on paikalla vasta torstaina, vaikka olen saanut infon että koko infopiste on auki vain ma-ti ja pe. No ei siinä lupasin sitten torstaina palata asiaan. Sen jälkeen olimme sopineet Eduardon kanssa tapaamisen Tomatolla, jonne sai jättää matkatavarat check-out päivänä aina kello 00 asti. Kävimme lounaalla ja haimme laukut, jotta pääsimme suuntaamaan kohti tätä hotellia. Täälläkin vastaanotossa on hyvin mukavia ihmisiä ja tämä on hyvin lähellä keskustaa.

Koulurakennus, tai osa siitä

Puisto vastapäätä Porta Nuovaa
Tänään oli ihanan aurinkoinen ja lämmin päivä, bongasin yhden naisen juoksemassa caprimittaisissa housuissa, ihan siihen ei kyllä vielä tästä kelistä ollut. Kuitenkin noin 10 astetta oli lämmintä. Löysimme hotellilta pois lähtiessä suuret aukiot täynnä kauppoja, museoita ja yhden aidatun puistonkin näimme. Kävimme kahvilla jossakin pienessä kahvilassa ja haimme minulle pääkoulun infopisteestä koulun paperit. Yllätys oli että saimme vähänkuin passit, joihin merkitään kokeet, numerot ja opintopisteiden määrä. Infopisteen jälkeen pidimme vapaa-aikaa asioiden hoitamisesta ja minä lähdin tekemään pientä shoppailukierrosta. Erkanimme siis Eduardon kanssa ja sovimme että lähetämme viestin kun olemme valmiita. 

Päivän ostossaldo
Ensimmäinen kunnon pizza täällä

Olin niin tyytyväinen kun pääsin edes kauppoihin kiertelemään ! Sovittelin aika paljon kaikkea, mutta lopulta matkaan lähti pinkki huppari Athletes World nimisestä kaupasta, joka oli supersiisti. Niin cooleja tennareita ja vaatteita, sekä henkilönkunta joka oli vaihteeksi ihan awesome. Puhuin yhden myyjistä kanssa vaatteista ja mistä olen kotoisin jne. ja hän kertoi olevansa kotoisin Sardinian Cagliarista, joka tietenkin on ainoa paikka Italiassa jossa olin käynyt ennen tänne tuloa. Hyvin hassua, se oli vielä kauppa johon tulen varmasti palaamaan, siellä oli niin paljon kaikkea minulle. Olin myös hyvin epäkäytännöllinen pakatessani, otin vain muutaman lämpimän vaatteen ja eilen hotellilla päätin, että jotain tarvitsee ostaa jolla voin vain hengailla kotona/hotellilla. Ja lähes ensimmäisestä kaupasta johon menin sen löysin, voi sitä iloa. Muita ostoksiani oli Kikosta meikkivoide ja yöripsiväri (enemmänkin seerumi joka lupaa pidentää ripsiä). Olen niin helppo kohde kaikelle hömpälle kun kyse on meikeistä, kaikkea uutta on pakko kokeilla. Äsken kävimme syömässä hyvässä italialaisessa ravintolassa, joka vaikutti hyvin perinteiseltä ja oli hieman kauempana keskustasta. Asiakkainakin siellä oli paikallisia meidän lisäksi. Mutta nyt alkaa pikkuhiljaa sänky kutsua.
Buona notte !
Baci, Kaisa

4 kommenttia:

  1. Hei Kaisa! Näyttääpä uusi opiskelupaikkasi hienolta. Hyvää ystävänpäivää. T. Kummit & Aino

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa! Joo olin kans ihan yllättynyt että se oli noin vanha ja hieno paikka. Hyvää ystävänpäivää myös sinne !

      Poista