sunnuntai 9. maaliskuuta 2014

1 kuukausi

Ciao!
Nyt alkaa olla jo kuukausi italiaa takana ja fiilikset on vieläkin loistavat päätöksestä lähteä, sekä paikan valintaa kohden. Koulun osalta en ole kovin innostunut, koska täällä suuntaudutaan ainoastaan taloushallinnon puolelle eikä ollenkaan markkinointiin. Luulen kuitenkin, että aika paljon helpottaa kun saan tän kuun lopussa kirjanpidon kurssin pois alta ja pääsen business management ja advanced business administration kursseille. Niihin löytyy sitten ehkä vähän enemmän mielenkiintoa. 


Italiaa en ole vielä harjoittanut niin paljon kuin haluaisin, mutta kielikurssin kautta ainakin tulee enemmän rohkeutta käyttää sitä muutenkin kuin kaupassa ja kuulumisten vaihdossa. Ymmärtämiseni on kehittynyt huomattavasti, kun vaan osaisin vastata muuten kuin englanniksi. Päätin kuitenkin, että nyt alan oikeasti opiskelemaan myös kotona kun kerran otin italian kirjanikin mukaan tänne.


Kavereita olen saanut paljon ja se on yksi asia, mistä ei edes kannata huolehtia vaihtoon lähtiessä. Jos uskaltaa lähteä yksin ulkomaille, uskaltaa myös tutustua ihmisiin. Täällä on ainakin todella helppo tutustua, kaikki ovat ystävällisiä ja kiinnostuneita eri kulttuureista. Olemme myös kerinneet hieman suunnitella, että kesäkuussa ennen tenttejä lähtisimme matkustelemaan euroopassa yhdessä. Sain tietää koulun alettua että kurssini jatkuvat kesäkuun loppuun tenttien muodossa, joten siinä tulee olemaan mukavasti aikaa.

Sushia Milanossa

Erasmus opiskelijoille on ainakin täällä paljon illanistujaisia ja bileitä, joten tylsää ei ole kerennyt olemaan. Pääsemme myös kerran kuussa ilmaiseksi elokuviin, tietenkin italialaisia leffoja tai ainakin dubattuna. Joku kuukausi on vaihtuva leffa ja ensi maanantaina on maaliskuun leffapäivä. Sen tarkoituksena on harjoittaa italian kuuntelua ja saada meidät oppimaan paremmin. Kävimme jo kerran ihan normaalisti elokuvissa katsomassa italialaisen komedian, joka oli ihan hauska katsoa. Ymmärsi paljon, mutta sitten välillä oli hetkiä jolloin muut nauroivat ja itse jäit ihmettelemään että mitä tapahtui. Retkiäkin meille järjestetään, kuten tänään olisi ollut retki Monacoon, mutta en mennyt tällä kertaa mukaan. Seuraavalle Monacon reissulle otan lipun varmasti. Myös viime viikonloppuna oli mahdollisuus mennä Vemetsiaan ja Veronaan karnevaalien aikaan ja matka sisälsi majoituksen ja kyydit 99 euroa/henkilö. Siellä oli kuitenkin ollut tosi sateista joten onneksi ei tullut lähdettyä.

Leffassa Sotto una Buona Stella
Italialainen romanttinen komedia

Tällä viikolla minulla oli vain kaksi päivää koulua ja nekin aika helppoja päiviä, istua vain luennolla ja kuunnella. Kolmen viikon päästä on ensimmäinen tentti ja se vähän jännittää. En tiedä yhtään millaisia tenttejä täällä pidetään ja muutenkin. Olin myös italian tunnilla tällä viikolla, vain yhdellä koska maanantain tunti oli peruttu opettajan influenssan takia. Pääsin onneksi hyvin mukaan, koska osasin asiat joita opettelimme jo ennestään. Keskiviikon italian tuntien päätteeksi menimme vaihteeksi aperitiiville ja päädyimme Jumping Jester pubiin istuskelemaan loppuillaksi. Tiistaina olimme olleet jo perus opiskelijabileissä, niin ei keskiviikkona huvittanut niin paljoa kunnon biletys. Torstaina oli shoppailupäivä tyttöjen kesken, ja löysinkin itselleni nahkatakin ja hameen. Täällä tulee jo aivan liian kuuma villakangastakilla, mutta ohuella kevättakilla ei pärjää iltaan asti joten nahkatakki on juuri hyvä. Tässä kuussa lämpötilat alkavat jo olla 15-20 asteen välillä, varsinkin aurinkoisina päivinä jee!
Kuvat jotain rändömillä valittuja täältä.

Koulussa

Baci,
Kaisa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti