Viime viikko menikin aika paljon lukemisen parissa, koska perjantaina pääsin tekemään ekan tentin täällä. Tai no pääsemisestä en tiedä, mutta kuitenkin. Maanantaina oli gelato eli jäätelöpäivä ja silloin oli pieni kuppi jäätelöä tarjouksessa 1€. Italian tunnit meillä on myös maanantaisin, joten kävimme ennen niitä koulun lähellä jätskillä. Tarjousjäätelö oli kuitenkin tosi pieni niin otin isomman tötterön joka oli 3€. Maistoin ensimmäistä kertaa pistaasin makuista jäätelöä. Olen aina halunnut maistaa sitä, mutta kuitenkin päätynyt johonkin toiseen makuun valinnan hetkellä. Ei ollut pettymys ollenkaan vaikka jälkeenpäin ajateltuna pistaasia olisi riittänyt se pieni kippo.
![]() |
| Opiskelua |
Tiistaina kävin Porta Palazzon tori-alueella, joka on ilmeisesti Euroopan suurin jos en ihan väärää tietoa kämppikseltä ole saanut. Sieltä kyllä löytyy vaikka mitä, ruuasta vaatteisiin. Kävin ostamassa vähän tuoreita hedelmiä ja ennen sitä kiersin toisen puolen jossa myytiin vaatteita, kenkiä ja kodintekstiilejä näin osan nimetäkseni. Paljon aasialaista väkeä myymässä tavaroitaan, yllättävän vähän piraattituotteita näkyi (laukut suurimmaksi osaksi kuitenkin näitä). Sisältä löytyisi vielä ainakin lihaa ja kalaa myynnistä, mutta sinne en edes mennyt tungokseen ja ruoka olisi todennäköisesti pilaantunut ennen kotiinpääsyä.
![]() |
| Rättikojuja |
![]() |
| Hedelmä- ja vihanneskojut |
![]() |
| Yhtä printtiä päästä varpaisiin |
Toreilun jälkeen kävin pikaiseen kotona ja menin kysymään meitä vastapäätä olevasta kampaamosta olisiko heillä vapaita aikoja. Siellä oli töissä neljä ihmistä ja kenelläkään ei ollut asiakasta, joten minulla kävi hyvä tuuri. Olin vähän epävarma italiani kanssa puhuessa hiuksistani, mutta onneksi tämä kampaaja ymmärsi. Muutamia sanoja myös englanniksi tietty oli pakko käyttää varmistaakseni että ei tapahdu kamalia :D Tulos oli hyvä, vähän olisin halunnut pitemmäksi jätettävän takaa hiukset, koska olen yrittänyt tässä kasvattaa hiuksiani takaisin polkkatukaksi. Onneksi kyseessä on uusiutuva luonnonvara ja mulla hiukset kasvaa nopeasti niin ei haittaa. Ihanaa päästä liian pitkistä niskahiuksista eroon. Edestä otetusta kuvasta ei lyhyyttä huomaa, mutta sivulta katsoessa näkyy vähän myös korvat ja takaa lyhyt.
Keskiviikko oli varattu opiskelulle lähes kokonaan, aloitimme ryhmätyötä joka piti saada perjantaiksi valmiiksi ja illalla oli zoo-bileet joissa meinasimme käydä pyörähtämässä. Jonot oli kuitenkin ihan kamalan pitkät sinne niin päädyimme vaan suosiolla menemään kotiin.Oli kuitenkin ihan hauska illanvietto ennen sinne menoa joten ei haittaa yhtään. Torstain pyhitin myös kokonaan koululle, enkä edes poistunut kotoa muualle kuin supermarkettiin ostamaan ruokatarpeet. Perjantai aamuna oli sitten näytön paikka, ja eihän se tentti putkeen mennyt. Yhteen kysymykseen tiedän jo nyt vastanneeni täysin väärin, koska sekoitin kaksi asiaa keskenään. Toivottavasti kuitenkin läpi pääsee. Tentin jälkeen jouduttiin vielä tekemään valmiiksi ryhmätyö, jonka jätimme aika viime tippaan. Saimme kuitenkin parissa tunnissa sen valmiiksi ja tältä osin kurssi on paketissa ennen tietoa tentin läpäisystä.
Perjantai-illasta onkin kokonaan oma postaus alla... Eilen oli mukavan rauhallinen päivä hengailtiin ulkona ja kävin illalla syömässä Samin kotona kun hänen kämppikset kokkasi lasagnea. Ei mikään mieluisin yllätys oli, että kun saavuin nälkäisenä paikalle sain kuulla että kyseessä on kasvislasagne. Mun ensimmäinen rakkaus ei ole sienet ja munakoiso, jota toi lasagne piti sisällään pääosin. Kohteliaisuudesta kuitenkin söin kaiken mitä lautaselle annettiin ja ei se ihan niin kamalaa ollut kun ei ajatellut ja oli kova nälkä. Ruokaa se vaan on. Tänään on ollut myös pelkkä hengailupäivä, vähän on ollut flunssanen fiilis. Poskiontelot tekee taas kivoja temppujaan ja nenä on ihan tukossa. Duactia oon koittanut syödä, mutta sekin alkaa jo loppua. Viimenen vaihtoehto on mennä täällä lääkärille ja mahdollisesti syödä antibiootit. Oon kuitenkin tottunut että hengittäminen ei onnistu vapaasti nenän kautta kuin kesällä joten ehkä tämänkin kestää.
Nyt kuitenkin nukkumaan ja huomenna pirteänä uudelle kurssille!
Baci,
Kaisa
| Tentin jälkeen... |
Nyt kuitenkin nukkumaan ja huomenna pirteänä uudelle kurssille!
Baci,
Kaisa





Kaisa Torinossa, kummit kommentoimassa Puisto-Kaarilaasta. Ensinnäkin kiitos kortista! Ja onneksi "Lukemista ekaan tenttiin" ei ollut aprillipila. Öhö öhö. Aino lähti juuri Partio-hommiin, laavussa aikovat yöpyä vaikka täällä tuli taas vähän koleampaa. Ja terveiset Mannakorvesta, nyt on taas hyviä erilaisia viljatuotteita. Hyvää oloa & vointia!
VastaaPoistaHeeippa! Hyvä että kortti selvis perille asti. Ja melkein kyllä pääty aprilliks mutta ei onneksi, sen verran vähälle lopulta jäi lukemiset. Oho siellä on sitkeä tyttö kun tollasilla keleillä laavussa yöpyy. Kiitos ja terveisiä sinne myös koko perheelle! :)
Poista